ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیومار

12-06-2014, 12:43 PM
ارسال: #1
بیومار
سلام
این غذا در سایز های 2 میلی متری 5 میلی متری 1 سانتی 1.5 سانتی و 2 سانتی موجود بوده و از پروتئین و چربی بسیاری تشکیل شده غذایی مناسب برای سایز کردن ماهیا بوده و قیمت مناسبی دارد

ما دیگه رفتیم ، قصه ی ما به سر رسید Typing
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
13-06-2014, 11:51 AM (آخرین ویرایش در 13-06-2014 11:54 AM توسط blackghost.)
ارسال: #2
بیومار
اصل ان بیومار فرانسه BioMar است و دارای درصد پروتئین بالائی بوده و یک کنستانتره از ترکیبات مختلف میباشد لذا در سایز کردن ماهیها بسیار موثر میباشد البته از این محصول در آکواریومهای خانگی هم استفاده میکنند
از نظر عملکرد این غذا به محض وارد شدن در آب به دلیل سنگینی زیاد سریعا به کف تانک منتقل شده و تقربیا در جای خود ثابت خواهد ماند (تیره رنگها ) در آب به هیچ وجه از هم متلاشی نشده و خاصیت جذبی خود را حفظ خواهد نمود لیکن مسئله مورد توجه در خصوص این غذا وجود نمونه های با نامهای تجاری کوپکس (هلند) و لوفاک (چین و تایلند و ... ) با ظاهری شبیه به بیومار فرانسه است.

نکته حائز اهمیت برای تغذیه ماهیان حساس به بیماریهای دستگاه گوارش ، از قبیل فلاورهورن و دیسکس با بیومار ، خیساندن آن قبل از وارد کردن به تانک است که ماهی توانایی هضم راحتتر را داشته باشد.

بیومار در سازهای متنوع از 0.5 میلیمتر تا 6 میلمیتر در بازار موجود است که بسته به نوع و سایز ماهی میتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید معمولا به شخصه برای آنجل و دیسکس سایز 0.8 رو انتخاب میکنم و همینطور برای سیجلایدهای کوچک و یا بچه ماهی هایی که تازه غذاخور شده اند و برای فلاور و اسکار از سایزهای 4 به بالا و رو آبی استفاده میکنم
گروه تولیدی بیومار یکی از تامین کنندگان اصلی خوراک ماهی باکیفیت است که به صنعت آبزی پروری کمک شایانی نموده است . مهمترین شرکت گروه تولیدی بیومار در نروژ است (هرچند اصل آن فرانسوی است) که سالانه تا 260،000 تن بیومار تولید میکند که دوبرابر تولید علوفه آن کشور می باشد . Torben Svejgaard، مدیر عامل شرکت گروه BIOMAR می باشد . هم اکنون بیش از یک چهارم ماهی های قاره اروپا توسط غذاهای شرکت بیومار تغذیه میشوند .

   

بیومار سرشار از پروتئینه (50%) و توی آبزی پروری به منظور افزایش رشد ماهی استفاده میشه . بیومار در انواع و اندازه های مختلف هست( 0.5 میلیمتر تا 6 میلمیتر ).
بیومار ها در هر اندازه ای که باشند به رنگ قهوه ای هستن و به دو نوع تقسیم میشن . یکی بیومار قهوه ای روشن و دیگری بیومار قهوه ای تیره . بیومار روشن غذای رو آبی و بیومار تیره غذای زیر آبی هست . بیومار اگر در داخل آب به مدت طولانی هم بماند متلاشی نمیشه . با توجه به اینکه بیومار یک غذای خشک محسوب میشه بهتره قبل از اینکه این غذا وارد آکواریوم بشه با آب خیس بشه تا ماهی بتونه بدون ایجاد مشکل در دستگاه گوارش غذا رو هضم کنه . این روش برای تغذیه ماهی های حساس مثل دیکس و فلاورهورن توصیه میشه . بیومار برای ماهی هایی مثل کوی و گلد فیش توصیه نمیشه اما برخی استفاده از این غذارو بی ضرر میدونن . در کل استفاده از این نوع غذا توسط خیلی از ماهی داران حرفه ای نهی شده . بیومار باید توی یک جای خشک و خنک نگهداری بشه و اگه رطوبتی بهش برسه فاسد میشه .

   
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان