موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توصيه‌هاي فنگ شويي در مورد آكواريوم و ماهي

12-09-2014, 11:03 PM
ارسال: #1
توصيه‌هاي فنگ شويي در مورد آكواريوم و ماهي
در ابتدا لازم است تا توضيح مختصري در مورد فنگ شوئي داده شود، تا شناختي نسبت به اين دانش 4000 ساله چين باستان بدست آوريم. فنگ شوئي دانشي است براي قرار دادن هر چيزي در جاي صحيح خود، اين جاي صحيح بر اساس جهت‌هاي جغرافيايي و انرژي‌هاي ناشي از وجود عناصر پنجگانه (آب، آتش، زمين، فلز و چوب) در كنار هم ايجاد مي‌شود.
هدف فنگ شوئي نظم دادن به محل زندگي و شكل‌دهي هماهنگ مكان زندگي انسانها به صورت با واسطه يا بي واسطه و رساندن شما به انرژي مطلوب در پيرامونتان است.

در ضمن توضيح كوتاهي درمورد عنصر آب، كه با ماهي و آكواريوم در ارتباط است مي‌دهم تا درك بهتري نسبت به موضوع پيدا كنيد :
آب نشان ثروت و فراواني است بنابراين تقويت انرژي آب در بناها مي‌تواند باعث افزايش درآمد و اصلاح اوضاع اقتصادي شود. آب جاري، جذب كننده بركت و انرژي‌هاي مثبت (انرژي كيهاني چي) است. آبشارها، رودها، استخرهاي شنا، آكواريوم و تمام تصاوير آب را مي‌توان به عنوان سمبل‌هاي اين عنصر در نظر گرفت. انرژي آب در شمال جغرافيايي بنا قرار مي‌گيرد (براي يادآوري تاكيد مي‌شود جهت‌هاي 8 گانه بر اساس قطب نما محاسبه مي‌شود). جهت شمال بيانگر منطقه كار و حرفه در هر خانه است. رنگ‌هاي معرف اين عنصر آبي و سياه هستند. اشيايي كه معرف آب هستند فرم موجي و پله‌اي دارند. عنصر فلز به عنوان عنصر مولد و تقويت كننده آب است، بنابراين مي‌توان از هر چيزي كه بيانگر اين عنصر است و همچنين رنگهاي طلائي و نقره‌اي در قسمت آب (شمال خانه) استفاده كرد. عنصر زمين، عنصر مخرب آب است، پس نبايد در قسمت آب (شمال خانه) از غلبه اين عنصر و اشياء بيانگر آن و همچنين رنگهاي قهوه‌اي، بژ، زرد و نارنجي استفاده كرد. عنصر چوب نيز به عنوان عنصر فرساينده آب مطرح است كه ترجيحاً بايد از غلبه اين عنصر و اشياء مرتبط با آن پرهيز كرد.

در فنگ شوئي براي تقويت عنصر آب مي‌توان از آكواريوم يا آبنما استفاده كرد، بنابراين اگر امكان استفاده از آكواريوم را در خانه يا در جاي مناسب نداريد مي‌توانيد از آبنما استفاده كنيد.

به طور كل آب جاري جذب كننده انرژي مثبت (شنگ‌چي) مي‌باشد و ماهيان درون آكواريوم به خاطر حركتشان در آب، و جرياني از آب جاري كه توسط اين موجودات زنده ايجاد شده و زندگي را خلق مي‌كنند باعث جذب انرژي مثبت (شنگ‌چي) مي‌شوند.

در آكواريوم به زيبايي از هر 5 عنصر فنگ شوئي استفاده شده است :

آب موجود در آكواريوم، به عنوان عنصر آب.
گياهان و چوب‌هاي به كار رفته به شكل دكور، به عنوان عنصر چوب.
تجهيزات مورد استفاده براي آكواريوم، به عنوان عنصر فلز.
شن و ماسه و سنگهاي تزئيني، به عنوان عنصر زمين.
ماهياني با رنگهاي زرد، نارنجي، طلائي و قرمز و نورپردازي به كار رفته براي آكواريوم، به عنوان عنصر آتش.

حال به توصيه‌هاي فنگ شوئي در مورد آكواريوم و ماهي مي‌پردازم :

يكي از مهمترين توصيه‌ها در مورد آكواريوم اين است كه هرگز و هرگز آكواريوم را در اتاق خواب نگذاريد. اين كار خصوصاً رابطه بين زن و شوهر را تحت تاثير سوء قرار مي‌دهد. در ضمن انرژي اتاق خواب يين و سرد است و استفاده از آكواريوم كه خود نيز داراي اين خصوصيات است در سلامتي شخص و فرايند خواب اخلال ايجاد مي‌كند. قرار دادن آكواريوم در اتاق خواب يعني خبرهاي بد.
از گذاشتن آكواريوم در آشپزخانه پرهيز كنيد.

از قرار دادن آكواريوم در سمت راست در ورودي خودداري كنيد ( براي تعيين جهت از سمت داخل خانه درحالي كه به در نگاه مي‌كنيد سمت در را تشخيص دهيد) چون اين كار باعث چشم‌هيزي صاحب خانه مي‌شود.

از نگهداري ماهي در توالت پرهيز كنيد !!! چون اين كار باعث از دست رفتن مايملك مي‌شود. (به طور كلي از تزئينات توالت و حمام پرهيز كنيد چون اين دو جا، محل خروج و هدر رفتن انرژي است و تقويت اين دو جا به تقويت از دست دادن ثروت و انرژي كمك مي‌كند).

از گذاشتن آكواريوم در زير راه پله و كنار شومينه نيز پرهيز كنيد.
يكي از بهترين نقاط براي قرار دادن آكواريوم در قسمت جنوب شرقي منزل است، چون اين قسمت مربوط به ثروت بوده و آب، با جذب انرژي چي به افزايش ثروت و بركت در منزل كمك مي‌كند. در ضمن قسمت شمال خانه كه عنصرش آب است و مربوط به بخش كار و حرفه مي‌باشد، از نقاط مناسب براي قرار دادن آكواريوم است. همچنين شرق خانه كه عنصرش مانند جنوب‌شرق چوب بوده و مربوط به بخش خانواده مي‌باشد از مناطق خوب براي قرار دادن آكواريوم مي‌باشد.
گذاشتن آكواريوم در اتاق نشيمن نيز بسيار خوب مي‌باشد، فقط جهت‌ها را بايد رعايت كرد (يعني در يكي از جهت‌هاي شمال، جنوب‌شرق يا شرق اتاق نشيمن).
از قرار دادن آكواريوم در جنوب، غرب، شمال‌غرب و مركز خانه پرهيز كنيد.

در فنگ شويي توصيه شده كه در آكواريوم جمعاً 9 ماهي نگهداري شود كه 8 عدد آنها ماهي طلايي و يكي سياه باشد (ماهي‌هاي طلائي ثروت و بركت را به خود جذب كرده و ماهي سياه انرژي‌هاي مخرب و منفي (شارچي) را به خود مي‌گيرد. جدا از اينكه رنگ طلائي نمادي از پول و ثروت بوده و رنگ سياه مربوط به عنصر آب مي‌باشد). اگر يك يا چند ماهي تلف شدند، بدون نگراني فقط آنها را جايگزين كنيد، وقتي يك ماهي تلف مي‌شود اتفاق بدي كه ممكن بوده يكي از اعضاي خانواده را در بر بگيرد به خود جذب كرده است.
نگهداري ماهي آروانا جزو مواردي است كه در منابع فنگ‌شوئي سفارش فراواني به آن شده است. همچنين اژدها ماهي (Dragon Fish) ، ماهي كويي، ماهيان قرمز (گلد فيش) (در فنگ شويي گلد فيش براي آوردن خوش شانسي و موفقيت استفاده مي‌شود) و اصولاً خانواده كپور از بهترين گونه‌ها براي منازل مسكوني هستند.

نگهداري ماهيان سمي توصيه نمي‌شود.
چيني‌ها يك رسم فنگ شوئي در اسباب كشي و جابجايي دارند و آن اين است كه در هنگام ورود به خانه جديد يك تنگ يا آكواريوم نزديك در ورودي خانه قرار مي‌دهند و يك ماهي گلد فيش نارنجي و يك ماهي گلد فيش بلك مور (Black moor gold fish) درون تنگ يا آكواريوم قرار مي‌دهند. ماهي سياه انرژي‌هاي منفي صاحب قبلي خانه را به خود جذب مي‌كند، اگر اين ماهي مُرد آن را با يك ماهي تاز ه عوض مي‌كنند و اين كار را تا زماني‌ كه ديگر ماهي سياه نميرد ادامه مي‌دهند.
همچنين تعداد زيادي از رستوران‌هاي چيني از آكواريوم نزديك در ورودي استفاده مي‌كنند تا به نوعي بركت، ثروت و انرژي چي را به داخل جذب كنند.
براي جذب بيشتر ثروت مي‌توانيد از 9 عدد سكه فلزي درون آكواريومتان استفاده كنيد فقط توجه كنيد كه فلز موجود در اين سكه‌ها به ماهي‌ها آسيبي نرساند (در اين مورد اساتيد مي‌توانند نظر دهند كه آيا سكه‌هاي رايج در كشورمان امكان استفاده در آكواريوم را دارد يا خير و در صورت امكان چند توماني؟).
مي‌توانيد در صورت امكان شكل آكواريوم خود را با توجه به عنصر محل قرار گيري آن انتخاب كنيد، يعني در شرق و جنوب‌شرق به شكل استوانه يا مستطيلي كه به ارتفاع قرار گرفته و در شمال آكواريوم‌هايي با اشكال گرد استفاده كنيد.
گياهان با برگ‌هاي پهن انرژي مثبت و شنگ‌چي را جذب مي‌كنند در حالي‌كه گياهان داراي برگهاي تيز و خاردار انرژي منفي و شارچي را جذب مي‌كنند (كلاًٌ استفاده از گياهان با برگهاي تيز و خاردار مانند كاكتوس در محيط داخل خانه توصيه نمي‌شود).
وقتي از گياهان كاشته شده در خاك، درون آكواريوم استفاده مي‌كنيم، ما از دو عنصر زمين و چوب بهره مي‌بريم، اگر گياهان زياد باشند و برگهايشان بزرگ و درشت باشند ما از عنصر چوب بيشتر از خاك استفاده كرده‌ايم و اگر گياهان كم باشند و برگشان نازك و يا كوچك باشند ما از عنصر خاك بيشتر از چوب استفاده مي‌كنيم. با استفاده از گياهان بزرگ ما به نوعي حس كوه و استواري را ايجاد كرده‌ايم كه اين مي‌تواند به افزايش سلامتي و ثروت كمك كند. با كاشتن گياهان درون كوزه و يا گياهان با برگهاي كوچك كه موجب غلبه عنصر زمين مي‌شود ما به تقويت شرايط درسي و تحصيلي و همچنين روابط زناشوئي و عشقي كمك مي‌كنيم (لازم به يادآوري است كه قسمت مربوط به دانش و سواد و ازدواج و روابط زناشوئي با عنصر زمين در ارتباط است).
استفاده از سيستم‌هاي توليد كننده حباب در آب (مانند سنگ هوا – البته اساتيد فن بهتر مي‌دانند) مي‌تواند به افزايش جذب انرژي مثبت كمك كند.
نكته ديگري كه قائدتاً تمام دوستان آكواريوم‌دار از آن اطلاع دارند و محض يادآوري عنوان مي‌كنم اين است كه، فنگ‌شوئي آكواريوم شما در صورتي جواب خواهد داد كه آب آكواريوم تميز بوده، اكسيژن به ميزان كافي در آب موجود باشد، ماهيان سالم باشند، گياهان نيز سبز و سالم بوده و نور آكواريوم به ميزان كافي و مناسب باشد.

مطلب ديگري كه شايد به ذائقه بعضي از دوستان خوشايند نباشد و من در بعضي از تصاوير دوستان از آكواريومشان ديده‌ام، اين است كه استفاده از تعداد زيادي آكواريوم در يك جا آن هم با حجم بالايي از آب و يا حتي در كل خانه، باعث غلبه بيش از حد عنصر آب در خانه مي‌شود كه اين به طور قطع مشكلاتي را در زمينه سلامتي و حتي زندگي شخص به وجود مي‌آورد. در كل تعادل عناصر پنجگانه در خانه بايد رعايت شود و غلبه بيش از حد يك عنصر باعث ضعيف شدن عناصر ديگر و ايجاد مشكلاتي در زمينه سلامتي و زندگي شخص مي‌شود.
در انتها لازم مي‌دانم عنوان كنم كه اجراي تمام اين توصيه‌ها بستگي به شرايط فيزيكي و ساخت خانه شما، علائقتان، دكوراسيون موجود در خانه و امكان رعايت اين اصول و همچنين همكاري ساير اعضاء خانواده دارد.
در انتها دوستاني كه به مبحث فنگ ‌شويي علاقه دارند، ميتوانند براي آشنايي با اين دانش كهن، به صورت ريشه‌اي و از پايه، به مطالبي كه به مرور زمان در تاپيك « فنگ شويي هنر معماري معنوي باستان » در تالار دكوراسيون به لينك زير گذاشته مي‌شود مراجعه كنند، به اميد اينكه مطالب ارائه شده در همه امور زندگيشان مفيد واقع شود :

فنگ شوئي، هنر معماري معنوي باستان

پيشنهادي كه براي دوستان آكواريوم‌دار دارم اين است كه به تغييرات به وجود آمده در زندگيشان، قبل و بعد از نصب آكواريوم يا تغيير مكان آن توجه كنند ( با اينكه در زندگي امروزي و با مشغله‌هاي ذهني فراوان، كمتر متوجه تغييرات ظريف در خود و زندگي اطرافمان مي‌شويم) و به تاثير آن، چه خوب و يا احياناً بد آگاه باشند و حتي مي‌توانند جهت اطلاع، دوستان را از اين تغييرات آگاه كنند تا از داشتن آكواريوم بيشترين استفاده را ببريم.
با تشكر.
==========================

منابع:
1.نیک صالحی
2. كتاب فنگ شويي كاربردي، تاليف دكتر رضا صادقي.
3. كتاب فنگ شويي 80 كليد طلايي خوش اقبالي، ترجمه دكتر رضا صادقي.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
1 کاربر به دلیل این ارسال از aquafun سپاسگزاری کرده است.
md.razeghy
موضوع بسته شده 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان