ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جلبک اسپیرولینا(Spirulina sp)

15-12-2015, 12:09 PM (آخرین ویرایش در 15-12-2015 12:10 PM توسط blackghost.)
ارسال: #1
جلبک اسپیرولینا(Spirulina sp)
اسپيرولينا جزو ميكروآلگهاي است.جلبک اسپیرولینا متعلق به شاخه سیانو باکترها یا جلبک سبز ابی می باشد .این جلبک در منطقه های مختلفی اب شیرین وشور یافت میشود که در بعضی از کشور ها به صورت تجاری به پرورش ان میپردازند کشورهایی از جمله چین هاوایی تایلند کوبا هند ویتنام تایوان استرالیا اسپانیا ... میباشند.

ارزش غذایی اسپیرولینا بستگی به شرایط پرورش ونگهداری ان می باشد که دارای 65% پروتئین 15 %کربوهیدرات 6.5% چربی9% مواد معدنی 3 % اب1.5%فیبر میباشد همچنین دارای ویتامین ب12ب1ب2 ب3ب6ب9 وسی ودی وای ومواد معدنی پتاسیم-کلسیم-اهن-فسفر-سدیم نیز اسد چرب ضروری GLA که کمک به DNA برای ترمیم خود در این جلبک میباشد اسپیرولینا بین 18 تا 22 اسید امینه اصلی دارد که کاملترین پروتیین گیاهی را میسازند. ضمنا دارای رنگدانه کاروتنویید ها که توسط بدن ماهی جذب شده وبعد به ویتامین a تبدیل شده حدودا 52% رنگدانه های اسپرولینا بتاکاروتن تشکیل میابد ورنگدانه فایکوسیانین که گاهی تا 20%این جلبک را تشکیل میدهد البته رنگدانه هایی از قبیل کلروفیل .زانتو فیل .بتاکرپتوزاتین به مقدار مطلوبی به چشم میخورد و در نهایت برای رشد و سلامتی ماهیان زینتی بسیار مفید است

اساسا مصرف اسپیرولینا در ایجاد ایمنی بالا در بدن موجودات بسیار مؤثر است.اسپیرولینا منبع عمده ای از کربوهیدراتها از جمله گلیکوژن بوده که بوسیله بدن جذب شده و موجب انرژی بالا در بدن میشوند .

امروزه پرورش دهندگان ژاپنی به پنج کلید سود آوری در مصرف اسپیرولینا در خوراک آبزیان دست پیدا کرده اند.
1- میزان رشد بهتر 2- بهبود کیفیت در رنگ پذیری ماهی 3- میزان بقاء بیشتر 4- کاهش مصرف دارو 5- کاهش ضایعات محیطی
مصرف اسپیرولینا پنج سود اساسی را برای آکواریوم داران بدنبال دارد. 1- تامین ویتامینها و مواد معدنی لازم 2- سرشار از پروتئین های مخاطی جهت سلامت پوست 3- حاوی فیکوسیانین جهت جلوگیری از چاقی و افزایش رشد بهتر ماهی4- وجود اسید های چرب ضروری به منظور رشد متناسب اندام ها 5- غنی از رنگ دانه شبیه کاریتونیدها .
   
   
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان