موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درباره انتخاب دامنه آکوافان

26-06-2014, 11:18 AM
ارسال: #1
درباره انتخاب دامنه آکوافان
یکی از مهمترین عوامل در موفقیت یک سایت نام دامنه مناسب است. نام دامنه مناسب علاوه بر اینکه موضوع سایت را نشان می دهد ، در صورتیکه به نحوی انتخاب شود که در ذهن بازدیدکننده بماند خود تبدیل به یک برند شده و در بازدیدهای بعدی و بازگشت کاربران تاثیر گذار است . نام دامنه باید کوتاه بوده و با حتی المقدور موضوع سایت مرتبط باشد و همچنین امکان اشتباه املایی در آن کم باشد. همچنین استفاده از علامت - ( خط تیره) در نام دامنه به سخت تر شدن آن کمک می کند.
در صورتیکه نام دامنه کوتاه و ساده انتخاب شود امکان انتقال شفاهی را هم میسر می کند. با توجه به اهداف چند گانه آکوا فان و در نظر داشتن ارائه امکانات در بخش های مختلف در کنار انجمن سعی شده است که در انتخاب دامنه دقت لازم صورت گیرد.
یکی از مواردی که در رتبه یک سایت در گوگل تاثیر مثبت دارد کوتاه بودن آدرس صفحات است و با انتخاب دامنه با طول کوتاه به این مورد نیز کمک می شود .
   
در دامنه آکوافان که از دو ترکیب آکوا Aqua و فان Fun استفاده شده است که معنی هر یک به روشنی مشخص است . ارزش این دامنه را زمانی متوجه می شویم که بدانیم دامنه با پسوند .com آکوافان سالهای قبل توسط شرکتی ثبت شده و به قیمت 8500 دلار برای فروش گذاشته شده است . هر چند که از ابتدا دامنه با پسوند آی آر مد نظر بوده است اما این قیمت برای پسوند دات کام آکوافان این اطمینان را می دهد که مدت ها کسی نتواند پسوند دات کام آنرا ثبت کند و بدون هزینه برای ما این پسوند از دامنه محفوظ می ماند. بهتر است بدانید شرکت ها برای محافظت از برند خود معمولن پسوندهای مختلف از سایت را ثبت می کنند که کسی نتواند مشابه آنها سایتی با دامنه یکسان ایجاد کند که در این بین دات آی آر و دات کام با توجه به استفاده زیاد در ایران در اولویت هستند .
انتخاب پسوند دامنه در تمرکز روی بازدیدکنندگان از یک کشور در گوگل تاثیر گذار است هرچند که دامنه های دات ir به دلیل تحریم ها مظلوم واقع شده اند.
در آینده شاهد تاثیر استفاده از دامنه مناسب در رشد یک سایت خواهید بود.

شاید این مطلب بار آموزشی در موضوع تخصصی آکوافان که روی آن فعالیت می کند نداشته باشد اما بنده به عنوان مدیر فنی انتقال تجربیات چند ساله خود در این موضوع را خالی از لطف ندیدم . با امید اینکه اگر شما هم روزی قصد ثبت سایت برای اجرای ایده های خود را داشتید این مطلب به شما در انتخابتان کمک کند.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
1 کاربر به دلیل این ارسال از aquafun سپاسگزاری کرده است.
md.razeghy
موضوع بسته شده 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نظر سنجی دسترسی به چت باکس آکوافان aquafun 3 1,850 23-09-2014 05:09 PM
آخرین ارسال: aquafun

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان