ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ریپاریوم چیست

22-06-2014, 04:38 PM (آخرین ویرایش در 22-06-2014 07:41 PM توسط kazem aqua.)
ارسال: #1
ریپاریوم چیست
ریپاریوم(Riparium) چیست؟
یک ریپاریوم نوع جدیدی از سیستم آکواریوم کاشته شده است که بازسازی زیستگاه مرطوب در امتداد لبه دریاچه ها، رودخانه ها، برکه ها و رودخانه ها است. این منطقه میزبان با گیاهان حاشیه ای، که ریشه در خاک اشباع در لبه آب قرار دارد اما برگهای گیاهان در هوا قرار دارد .بسیاری از گیاهان حاشیه ای، گل های زرق و برق دار و شاخ و برگ جذاب. از آنجا که آنها غذای فروانی ارائه میکنند و پوششی جلوی شکارچیان هستند ، ریپاریوم ها زیستگاه های مورد علاقه برای بسیاری از ماهی های آکواریومی هستند.
   

معمولا ریپاریوم ها از مواد پلاستیکی و فوم ها برای ایجاد منظره طبیعی استفاده میکنند اما سیستم کاشت آنها مشابه کاشت سنتی گیاهان است.
ریپاریوم ها را میتوان طوری ساخت که فقط روی آکواریوم قرار داشته باشند و یا گیاهان با رعایت فاصله یک چهارم عمق در آب فرو روند.تمامی تجهیزات آکواریومی از قبیل هیتر،پمپ تصفیه و هوا و روشنایی مورد نیاز است.گیاهان به سرعت در این سیستم ها رشد خواهند کرد.
ریپاریوم ها نوع دیگری از صفحه کاشته شده مشابه پالداریوم ها هستند با این وجود، پالداریوم ها متفاوت هستند زیرا آنها با استفاده از مناطق زمین ساخته شده اند برای حمایت از آب گیاهان، شما می توانید تصور کنید پالداریوم یک تراریوم آبی است. پالداریوم زیستگاه خوبی برای حیوانات دوزیست که از مناطق خشکی زی و آبزی صفحه نمایش استفاده کنند، اما ریپاریوم انتخاب بسیار خوبی برای قورباغه ها و لاک پشت نمی باشد چرا که هیچ مساحت واقعی برای آنها برای استفاده وجود ندارد. با این حال، ریپاریوم ها بسیارعالی برای نمایش ماهی همراه با گیاهان آبزی حاشیه ای هستند. از آنجا که منطقه زیر ریپاریوم آب است عمدتا برای شنای ماهی ها منطقه باز زیادی دارد و زیبا است.
ریپاریوم دیگر مزایای دارد که خواسته های علاقه مندان ماهی و گیاهان را بطور یکسان شامل میشود...

گیاهان به آسانی رشد میکنند.جلبک رشد نمیکند و نیاز به تزریق دی اکسید کربن نیست.زیرا آنها از هوا آن را تامین میکنند.
مدیریت گیاهان و حفظ کل سیستم بسیار راحتتر است
فیلتراسیون بیولوژیکی فعال - در ریپاریوم، گیاهان در حال رشد حذف مواد زائد ماهی (مانند نیترات) و مواد سمی (مانند فلزات سنگین)
طیف گسترده ای از گیاهان زیبا که خیلی خوب با هم رشد می کنند با استفاده از روش های ریپاریوم گیاهان فوق العاده بسیاری وجود دارد .
پوشش طبیعی برای ماهی های آکواریوم - ماهی احساس امنیت بیشتری میکند در زیر شاخ و برگ متراکم و در میان ریشه های زیر آب از گیاهان ریپاریوم است .

   
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
5 کاربر به دلیل این ارسال از kazem aqua سپاسگزاری کرده اند.
Alirzz, aquafun, minyator, saeed120, محسن رفیعی
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان