موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سنبل آبی

15-08-2014, 11:33 AM
ارسال: #1
سنبل آبی
   
گیاه آبزی سنبل آبی

نام علمی: Eichhornia crassipes

نام انگلیسی: Water hyacinth

سنبل آبی گیاهی شناور است، که برای حوضچه های داخلی (پاسیو های خانگی) و آکواریوم های سر باز بزرگ مناسب است. همچنین از آن به عنوان یک گیاه تابستانی در باغ های آبی اروپا استفاده می شود. اندازه این گیاه بستگی به مواد مغذی موجود در آب و شدت نور دارد. در آکواریوم های سرباز که دارای آب پاکیزه است این گیاهان حالت مینیاتوری تزئینی به خود می گیرند.

در شرایط مناسب و مطلوب به طرز شگفت آوری به مانند گل سنبل زیبا می شود.

گونه ای دیگر از جنس Eichhornia ، سنبل آبی Eichhornia azurea است که رنگ گل ها و ظاهر برگ ها و اندازه آن و شرایط محیط زندگی گیاه بسیار شبیه Eichhornia crassipes و کمی کوچک تر از آن است و بعلت شباهت زیاد معرفی جداگانه آن ضرورت ندارد ولی تصاویر هر یک در گالری به نام خودشان ثبت شده است.

رنگ گل ها طیفی از رنگ های بنفش و صورتی و ارغوانی است که روی یک گلبرگ رنگ زرد هم دارند. برگ های آن گسترده، ضخیم، براق و تخم مرغی شکل ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر هستند که در سطح آب شناور می شوند. دارای ریشه های ارغوانی سیاه آزاد و ساقه راست که ۸ تا ۱۵ گل جذاب را بر روی خود دارد.
   
سنبل آبی به وسیله دم برگ هایی که تغییر شکل یافته‌اند و به شکل اسفنجی در آمده‌اند می تواند روی سطح آب شناور بماند. و به وسبله استولون (ساقه‌های رونده یا بندهای ریشه‌زا مثل توت فرنگی) تکثیر می شود.

در حال حاضر در تمام مناطق گرمسیری پراکندگی دارند و زمانی که سطح دریاچه ها را می پوشانند، به عنوان یک عامل خطر و تهدید برای محیط های طبیعی محسوب می شوند به دلیل اینکه می توانند دریاچه ها و حوضچه ها را به طور کامل پوشش دهد و باعث نرسیدن نور خورشید به گیاهان آبزی و همچنین ماهی ها و لاک پشت ها و ازبین رفتن آنها شود ولی در صورت پرورش کنترل شده میتواند باعث تمیزی و کمک به تأمین اکسیژن در حوضچه های ساخته شده توسط انسان شود. .
سنبل آبی ممکن است بالاتر از سطح آب به اندازه ۱ متر در ارتفاع رشد کند. دارای سنبل آبی یکی از سریع الرشد ترین رشد گیاهان شناخته شده می باشد. همچنین تولید مقادیر زیادی از دانه و قابلیت دوام سی سال از دیگر مشخصات آن است. برخی پرورش دهندگان شناخته شده آن را به دو برابر جمعیت خود در دو هفته می رسانند.

این گیاه مواد غذایی را به صورت محلول از آب جذب میکند و استفاده از کودهای کامل مایع به صورت دوز مصرفی یک در هزار و ماهانه حداقل یکبار برای این گیاه مناسب است. هوای آزاد و نور متوسط برای این گیاه مناسب است همچنین دمای شبانه نباید خیلی بالاتر از دمای روزانه باشد. سنبل آبی اغلب طول تابستان را گل می دهد. ماندگاری گل ها کم و در حدود یک روز است. نسبت به سرما حساس است و زمستان های ملایم را هم تحمل نمی کند.
تکثیر گیاه به وسیله گیاهچه‌های جدیدی که در انتهای استولون ها تشکیل می شود انجام می شود.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
1 کاربر به دلیل این ارسال از aquafun سپاسگزاری کرده است.
md.razeghy
موضوع بسته شده 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان