موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیستم کاربری سایت

19-06-2014, 01:38 PM (آخرین ویرایش در 19-06-2014 02:23 PM توسط aquafun.)
ارسال: #1
سیستم کاربری سایت
دوستان با توجه به سوالاتی که کاربران داشتند لازم دیدم در مورد سیستم پیاده سازی انجمن توضیحاتی داشته باشم.

سیستم این سایت بر اساس انجمن ساز MY Bulletin Board یا همون مای بی بی استفاده شد. تعداد انجمن ساز های موجود زیاده اما بیشتر سایت های همکار ما از وی بولتن استفاده کرده اند . اما اینکه چرا ما سیستم مای بی بی را انتخاب کردیم .

   

مزایای سیستم مای بی بی :
1- این نرم افزار در رده نرم افزارهای کدباز است و هر توسعه دهنده وب می تونه روی این سیستم کد نویسی کنه و این سیستم را توسعه بده و میشه گفت هزاران برنامه نویس و توسعه دهنده روی این سیستم کار کرده اند و کار می کنند و تقریبا میشه نتیجه گرفت که سیستمی کامل خواهید داشت در صورتیکه وی بولتن به دلیل انحصاری بودن برنامه نویس های کمی داره و در نتیجه ایرادات زیادی از چشم برنامه نویسها دور می مونه که مرتباً با پچ های امنیتی در حال پوشش دادن این ضعف هستند.

2- با توجه به کد باز بودن مای بی بی افزونه های ارائه شده برای این سیستم بسیار زیاد است و تقریبا بیشتر خواسته ها را پوشش میده .

3- از نظر کسب رتبه در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر سیستم MYBB نسبت به وی بولتن برتری داره و انعطاف بیشتری به طراح و توسعه دهنده میده که به زودی نتایج آنرا خواهید دید.

4- سیستم وی بولتن در دو حالت لایسنس شده و با خرید مجوز و دیگری نال شده و قفل شکسته استفاده میشه که سیستم قفل شکسته با ایرادات و خطاها و ضعفهای امنیتی بسیاری همراه است . البته منکر امکانات جانبی بیشتر وی بولتن نمی توان شد اما به شرط آنکه نسخه لایسنس شده استفاده شود نه نسخه قفل شکسته .
ضمن اینکه استفاده از وی بولتن قفل شکسته علاوه بر ضایع کردن حقوق تولید کننده ، احتمال محکوم شدن سایت استفاده کننده از طرف شرکت وی بولتن و محروم شدن سایت و بسته شدن سایت از طرف شرکت های سرویس دهنده را دارد و با توجه به افق بلند مدتی که ما در نظر گرفته ایم ریسک کردن در این زمینه درست نیست . چون به محض اینکه سایت به بازدید بالا برسه خطر شکایت وی بولتن بیشتر میشه .

قیمت لایسنس وی بولتن نسخه 5:‌
1- نسخه جدید - 249 دلار
2- ارتقا از نسخه های قدیمی به نسخه 5 209- دلار
3- نسخه موبایلی 399 دلار
4 - ارتقا نسخه موبایلی قدیمی به نسخه 5 359 دلار
5- هزینه حذف مشخصات وی بولتن از قسمت کپی رایت زیر سایت 169 دلار - (branding Free )


یعنی یک سایت برای استفاده از نسخه 5 به همراه نسخه موبایلی و حذف نام وی بولتن از زیر سایت باید (249+169+359) پرداخت کنه که البته این 777 دلار با دلار 3200 تومان فعلی محاسبه نمیشه و با توجه به کارمزدی که برای خرید ویزا کارت یا حواله باید داد به دلاری 3500 میرسه که مبلغ سنگینی برای یک سایت میتونه باشه .

در صورتیکه قصد تغییر سیستم سایت به وی بولتن را داشته باشیم و ریسک امنیتی استفاده از نرم افزار قفل شکسته را به جان بخریم تنها کاری که باید کرد آپلود نه مگابایتی فایل های وی بولتن نال شده است که بنده هم در آرشیو نرم افزار های خود دارم و با استفاده از پلاگین impex که برای تبدیل مای بی بی به سیستم وی بولتن ساخته شده بعد از حدود نیم ساعت تبدیل به وی بولتن خواهد شد که احتمال انجام این کار با توجه به دلایلی که ذکر شد بسیار بسیار ضعیف است .

لذت استفاده از نرم افزارهای کدباز ( Open Source) را کسانی که از سیستم عامل لینوکس یا سیستم عامل آندروید استفاده کرده اند قبلاً چشیده اند.

موارد و مزایای بیشتری هم ممکن است باشد که در تصمیم گیری انتخاب این سیستم دخیل بوده اند که به دلیل خارج از حوصله این بحث بودن از ذکر آن صرف نظر می کنیم.

در ادامه آموزشی کوتاه از عملکرد دکمه های موجود و امکانات موجود در سیستم کاربری از فایل راهنمای مای بی بی در اختیار شما قرار خواهد گرفت .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
1 کاربر به دلیل این ارسال از aquafun سپاسگزاری کرده است.
md.razeghy
موضوع بسته شده 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ثبت سایت در ستاد ساماندهی aquafun 0 1,034 17-06-2014 03:45 PM
آخرین ارسال: aquafun

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان