ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

غذاهای دست ساز ماهی دیسکس

15-06-2014, 02:39 PM (آخرین ویرایش در 15-06-2014 02:44 PM توسط محسن رفیعی.)
ارسال: #1
غذاهای دست ساز ماهی دیسکس
این قسمت رو برای دوستان قرار دادیم تا فرمولهای غذاهای دست ساز رو بزارن......
لطفا در اینجا پرسش و پاسخ انجام ندید......



توجه دوستان اونقدر از این غذاها درست کنن که بتونن در 1 ماه مصرفش کنند و غذا اکثرا تازه به ماهی داده بشه....با این زمان 1 ماهه میتونن میزان غذایی که باید درست کنند رو تخمین بزنند

اولین غذای دست ساز رو خودم مینویسم مرجع کتاب اقای کرمی

دل گوساله (بدون چربی و رگ و............) 500 گرم
گوشت ماهی یا میگو 250 گرم
سیر له شده 3 حبه
پودر زعفران 1/4 تا 1/2 قاشق چای خوری
پودر فلفل قرمز 1/4 قاشق چای خوری
پودر جوانه گندم 4 تا 5 قاشق غذا خوری
پودر ویتامین c یک بسته
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2 کاربر به دلیل این ارسال از محسن رفیعی سپاسگزاری کرده اند.
alireza80, hossein856
18-06-2014, 09:14 PM
ارسال: #2
روش دیگر تغذیه مناسب برای رشد سریع ماهی دیسکس
دیسکس ها معمولا با متانت و آرامش غذا میخورند مگر اینكه افسرده یا پریشان باشند. سعی كنید كه بیش از حد به ماهی های خود غذا ندهید و یا آنها را گرسنه نگاه ندارید. بهتر است كه باقی مانده غذای ماهی ها را یك تا دو ساعت بعد از هر وعده از غذایشان از تانكر خارج كنید. ماهی های در حال رشد باید دو یا سه وعده در روز غذا داده شوند. آنها را زیر نظر بگیرید و بیشتر از مقداری كه در یك ساعت میتوانند بخورند به آنها ندهید . دیسکس معمولا غذا را با اشتهای زیادی در دقایق اول میخورد ولی بعد از آن تنها به آن نوك میزنند بنابراین اصلاً در خارج كردن پس مانده ها عجله نكنید.

گوشت دل گاو برای اینكه به دیسکس داده شود آلوده کننده آب است و باعث چاق شدن ماهی میشود. اگر شما جیره گوشت دل گاو را طوری طبق برنامه زمانی به ماهی بدهید كه دقیقا قبل از تعویض آب آكواریم باشد بدین ترتیب آب آكواریمتان آلوده نخواهد شد. به غیر از دل گاو و فلیكس دیسکس های سالم اشتهای زیادی برای خوردن بسیاری از غذاهای دیگر دارند. اما مطلقا نباید به آنها از انواع كرم های تیوبیفكس (Tubifex) یا كرمهای سیاه و یا انواع موجودات زنده آبی داده شود. البته این نوع غذاها مورد علاقه بیشتر ماهی ها هستند اما خطر انگل هایی كه ممكن است در آنها وجود داشته باشد ریسك این كار را بسیار بالا میبرد. ازدیگر غذاهایی كه مورد علاقه دیسکس و در عین حال بسیار آلوده است كرمهای یخ زده هستند. در صورتی كه خواستید از این نوع غذاها استفاده كنید ، بهتر است از میگوی آب شور شسته شده استفاده كنید كه از غذاهای مورد علاقه دیسکس نیز هست.

[عکس: Breeding-Discus.jpg]

طرز تهیه غذای فریزری:

۱- دل گوسفند یا گاو 60%

2- میگو 25%

3- اسفناج پخته 15%

4- قطره ب کمپلکس ۵ قطره در ۵۰ گرم و یا قرص ویتامین Tetra

ابتدا دل گاو و گوسفند را خوب بشویید و تمامی رگ ها و پوست و چربیهای اطراف آن را پاک کنید . سپس آن را چندین بار در چرخ گوشت انداخته تا کاملا خرد شود. سپس اسفناج را کمی آب پز کنید تا مقداری پخته شود. پوست میگو ها را نیز بکنید و آن ها را نیز کاملا تمیز و چرخ نمایید. اگر میگوی تازه در دسترس نیستمی تواید از میگوهای خشک شده که در فروشگاههای لوازم ماهیست تهیه کنید و به نسبت بالا استفاده نمایید.
مواد بالا را باهم مخلوط کرده و در کیسه ریخته و در فریزر بگذارید. مقداری که هر بار به ماهی ها داده می شود باید مقداری باشد که حداکثر تا ۵ دقیقه توسط آنها خورده شود. دقت کنید که شربت یا قطره ب کمپلکس را هربار که می خواهید به ماهی غذا دهید به مخلوط اضافه نمایید. زیرا این شربت خاصیت خود را در فریزر از دست خواهد داد. در صورتی که به قرص ویتامین Tetra دسترسی دارید می توانید یک بار در میان یکی از قرص ها را پودر کرده و به جای شربت ب کمپلکس با غذای بالا ترکیب نمایید.

نکته مهم:
در خرید دل گوسفند و یا گاو دقت کنید که تازه باشد. برای تشخیص با دو انگشت آن را فشار دهید در صورتی که جای فشار انگشت شما بر روی دل به حالت اول برگشت دل تازه است.

غذاهای خشک :
از انواع غذاهای خشک می توان مانند آرتمیا . کرم فشرده . پولکی میگو و پودر اسپیرولینا (برای افزایش رنگ آنها) ، می توان جهت غذادهی به دیسکاس استفاده نمود. اما مهمترین و بهترین نوع غذاهای خشک در مورد دیسکاس tetra min pro و tetra prima هستند که پیشنهاد می شود در دو نوبت صبح و عصر به دیسکاس داده شود .
غذاهای زنده :
غذای زنده مناسب این ماهی شامل کرم خونی زنده، لاروپشه، کرم خاکی، کرم سفید، گوشت می باشد . دل گاو و یا غذا های شیمیایی می توانند از جمله گزینه های ذخیره و تفریحی باشند.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان