موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مراحل اماده کردن فلاور برای تکثیر

03-09-2014, 11:31 PM
ارسال: #1
مراحل اماده کردن فلاور برای تکثیر

این ماهی به فضای زیستی زیادی نیاز دارد. برای یک نر تانکی به حجم 300 لیتر گنجایش حداقل مطلوب است .

تکثیر فلاوهورن سخت نیست ، کافیست تا دما را با یکی دو درجه افزایش ، به آستانه بالای حد مطوب برای ماهی ( حدود 30 درجه سانتیگراد) رسانده و منتظر تخمگذاری آن شد .

حدود 1000 تخم برای هر تخمریزی پیش بینی میشود که توسط ماهی ماده محافظت میشوند و قلمرو نیز توسط ماهی نر محاظت میشود .

نوزادان پس از 3 روز از تخم خارج میشوند.

در ابتدا با مصرف کیسه زرده ، میتوانند از موکوس روی بدن والدین تغذیه کنند و پس از طی 5 روز و شروع شنای آزاد میتوانند از غذاهای زنده ریز تغذیه کنند.

از آنجائیکه ماهی فلاور هورن یک آمیخته بین گونه ای در بین ماهیان خانواده سیکلیدهاست ، صفات ویژه رنگ و شکل بدن آن ناشی از فرمول خاص آمیخته گری بکار رفته در تولید آن است و طبعا نوزادانی که از والدین بسیار زیبا و خوش هیکل تولید میشوند به هیچ وجه این انتظار را بر آورده نمیکنند که صفات و خصوصیات ویژه والدین خود را به ارث ببرند. لذا نوزادان حاصل از والدین برجسته میتوانند صفاتی متغییر از دامنه بسیار ضعیف تا خیلی خوب را از خود نشان دهند ولی به طور کل باید در نظر داشت که میانگین کیفیت پایین تری از والدین خود خواهند داشت .

برای رشد بهتر و بیشتر بچه ماهیان علاوه بر وجود غذای زنده و نیز غذای آماده مرغوب به مقدار و دفعات مطلوب باید به فراهم آوردن فضای زیستی مناسبی برای بچه ماهبان توجه داشت و هر از چند گاهی با رقم بندی ماهیان امکان رشد برای ماهیان ضعیف تر را بهتر و بیشتر فراهم کرد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
موضوع بسته شده 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوالات تکثیر پرورش فلاور sohil16 0 647 03-09-2014 11:33 PM
آخرین ارسال: sohil16

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان