ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نحوه اندازه گیری صحیح ماهی دیسکس

09-06-2014, 03:54 PM (آخرین ویرایش در 17-06-2014 05:22 PM توسط aquafun.)
ارسال: #1
نحوه اندازه گیری صحیح ماهی دیسکس
اگر یک خط عمود از بالای سر دیسکس بطوری که چشم ماهی را به دو نیم کند تا پایین در نظر بگیریم ، اندازه چشم باید یک هفتم خط عمود باشد اگر چنین بود یعنی ماهی رشد طبیعی داشته است در کمتر از این محدوده نشان از رشد سوز بودن ماهی دیسکس می باشد .
البته اگر در ایران دیسکسی پیدا کردید که اندازه چشم نسبت به خط عمود یک ششم بود جای شکر دارد .


در کل دونوع اندازه گیری متفاوت داریم:

(۱) اندازه های استاندارد (SL = طول استاندارد) در اینجا ما از بالای سر ماهی تا انتهای بدن و ابتدای باله دمی آن را اندازه گیری می کنیم.

(۲) اندازه کل (TL = مجموع طول) در اینجا ما ماهی را کلا از بالای سر تا انتهای باله دمی اندازه گیری می کنیم.

منبع: ایران دیسکس




چرا باید بدانیم که چگونه اندازه گیری کنیم؟

بسیاری از پرورش دهندگان دیسکوس ها ترفندی دارند برای گران تر فروختن ماهی هایشان ،به گونه ای که شما مبلغی معادل یک ماهی ۷٫۵ سانتی متری پرداخت می کنید در حالی که اندازه واقعی آن (sl) تنها ۵٫۵ سانتی متر است.
ما سعی می کنیم که با ارائه مزایا و معایب خرید دیسکوس در هر سن با حدس زدن اندازه آنها شما عزیزان را راهنمایی کنیم.

با اندازه گیری دیسکوس از مدل SL (اندازه های استاندارد، یعنی بدون دم) :

۱ . دیسکوس (۳٫۵-۴٫۵cm) نگه داری این رده بسیار مشکل است. دیسکوس های به این اندازه نیاز به مراقبت های زیاد دارند چون به بیماری و کیفیت آب بسیار حساس هستند. نیاز به یک صاحب کاملا با تجربه دارند. همچنین دیسکوس های در این اندازه رنگ را نشان نمی دهد. استفاده از ذغال سنگ نارس (تورب) آب یا R / O،برای این سن لازم نیست. قیمت آنها معمولا کم است، اما به ندرت این دیسکوس ها ی زیر ۳٫۰-۳٫۵ سانتی متر عرضه می شوند.

۲ . دیسکوس (۴٫۵-۶٫۰cm) : نگه داری این رده دارای مشکلات زیادی است اما سخت نیست. بیشتر سختی های آن درکیفیت پارامترهای آب است.با تغییرات آب ودادن انواع غذاهای روزانه اندازه این دیسکوس ها را ظرف چند ماه تغییر می دهد. استفاده از ذغال سنگ نارس (تورب) و یا آب R / O برای این اندازه ی ماهی ضروری نیست. به راحتی می توان آن ها را به خوردن انواع غذاها آموزش داد. قیمت آنها بالا رفته است، اما نه زیاد. همچنین تا به حال در این سن هیچ رنگ خاصی را نشان نداده اند.

۳ . دیسکوس (۶٫۰-۸٫۵cm) : این اندازه برای همه دیسکوس ها خوب است. دیسکوس ها رنگ واقعی خود را وقتی نشان می دهند که به ۵cm می رسند (البته بسته به نوعشان).دیسکوس ها در این اندازه به خوردن هر نوع غذایی عادت می کنند. استفاده از ذغال سنگ نارس (تورب) و یا آب R / O خیلی الزامی نیست. قیمت دیسکوس ها از این اندازه شروع به بالا رفتن می کند در حالی که ریسک نگه داری آنها کم می شود.

۴ . دیسکوس (۸٫۵-۱۰cm متوسط) دیسکوس های این اندازه خیلی کنجکاو هستند.دیسکوس ها در این اندازه مقدار زمان بیشتری نیاز دارند که به محیط زندگی جدید و تغییرات آب عادت کنند .ممکنه به خاطر آموزش به خوردن نوع خاصی از غذابرای غذا دادن آنها با مشکل مواجه شوید. باید به آنها رژیم غذایی مورد نظر را یاد داد البته با صبوری و اختصاص وقت بیشتر برای آنها. در این زمان شما می توانید شرایط آب را برای نگه داری جفت ها تغییر دهید. قیمت آنها، بطور قابل توجهی افزایش می یابد مخصوصا به خاطر رنگشان. و همچنین این اندازه در برابر بیماری ها مقاوم تر هستند.

۵ . دیسکوس های (۱۲- ۱۰ cm ) : دیسکوس های به این اندازه کنجکاوی بیشتری دارند نسبت به غذا و زمان بیشتری برای عادت کردن به آب جدید نیاز دارند.این اندازه ماهی برای جفت گیری بسیار مناسب است. قیمت دیسکوس ها در این اندازه به طور قابل توجهی بالا می رود البته به رنگ و کیفیت ماهی ها نیزوابسته است. همچنین این ماهی ها در برابر بیماری ها مقاوم ترند. اگر در این اندازه ماهی جفت گیری کرد ،زمان خوبی است برای تغییر پارامترهای آب.

ما دیگه رفتیم ، قصه ی ما به سر رسید Typing
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2 کاربر به دلیل این ارسال از karshenas سپاسگزاری کرده اند.
aquafun, پسرشجاع
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  راهنمایی برای دیسکس اولی ها blackghost 3 3,510 04-04-2015 08:10 PM
آخرین ارسال: پسرشجاع
  معرفی بیش از 120 نژاد ماهی دیسکس aquafun 0 11,421 28-06-2014 01:42 PM
آخرین ارسال: aquafun
  سوالات مرتبط با دیسکس hossein856 4 2,292 23-06-2014 12:14 PM
آخرین ارسال: محسن رفیعی
  لیست 36 نژاد ماهی دیسکس با تصویر aquafun 0 4,326 13-06-2014 04:29 PM
آخرین ارسال: aquafun
  لیست نژاد های دیسکس aquafun 0 4,615 13-06-2014 04:10 PM
آخرین ارسال: aquafun
  تعیین جنسیت ماهی دیسکس blackghost 0 3,237 13-06-2014 02:54 AM
آخرین ارسال: blackghost
  شناخت و نگهداری ماهی دیسکس blackghost 0 1,728 13-06-2014 02:06 AM
آخرین ارسال: blackghost
  نکات مهم در خرید ماهی دیسکس aquafun 0 5,183 07-06-2014 02:59 PM
آخرین ارسال: aquafun

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان