موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پلاتی (نگهداری و تکثیر)

05-06-2014, 08:02 PM
ارسال: #1
پلاتی (نگهداری و تکثیر)
ماهی پلاتی یکی دیگر از انواع ماهیان زنده زاست که نگهداری و تکثیر ان بسیار اسان و لذت بخش است.پلاتی ها ماهیان کم توقعی هستند و در شرایط عادی و معمول میتوان نگهداری و تکثیر شوند. شما میتوانید در ادامه متن اطلاعات کافی در مورد پلاتی ها و نگهداری و تکثیر انها را مشاهده کنید.
   
نام :پلاتی “بسته به انواع نام های دیگری مانند پلاتی پاندا ، پلاتی قرمز ، پلاتی طلایی و … برای این ماهی نام گذاری میشود

نام علمی: Xiphophorus maculatus

خانواده : poecilidane

زیستگاه اصلی :آبهای آرام مکزیک وگواتمالا

اندازه : حداکثر تا ۸ سانتی متر

دمای مناسب نگهداری: ۲۲ الی ۲۶ درجه سانتیگراد

پ-هاش: ۶ الی ۸

شناخت: پلاتی ها یکی دیگر از انواع رایج خانواده ی زنده زاها هستند که تا به حال رنگهای مختلف و زیبایی از انها تکثیر شده اند.طول جنس ماده در اکواریوم حداکثر به ۸ سانتیمتر رسیده که در جنس نر کمی کوچکتر از ماده ها میباشد و شاید بیشتر از ۶ سانتیمتر رشد نکند. انها ماهیان صلح جو و دوست داشتنی هستند که زاد و ولد انها همانند سایر زنده زاها مانند گوپی و مولی زبان زد خاص و عام است.



نگهداری: این ماهیان با وجود صلح جو بودنشان قابلیت نگهداری با اکثر ماهیان گیاه خوار و صلح جو را دارند ولی بهتر است انها را همانند سایر زنده زاها به صورت مجزا در یک تانک گروهی تک گونه نگهداری کنید ولی در صورتی که میخواهید انها را نیز به جمع ماهیان مختلف خود انتقال دهید سعی کنید ماهیان هم تانکی انها کاملا صلح جو باشند یا اینکه از ماهیان هم خانواده خود مانند سوارتل، مولی، گوپی و …. استفاده کنید.به هر حال بعد از انتخاب هم تانکی ها و یا تصمیم به نگهداری انها به صورت تگ گونه لازم است سایر شرایط تانک همانند دما و پ-هاش که در بالا به ان اشاره شد را برای انها فراهم کنید. انها همانند سایر زنده زاها معروف به تکثیر و زاد و ولد فراوان هستند و اگر علاقه مند به تکثیر هستید قسمت مربوط به تکثیر همین مقاله را نیز بخوانید.



تغذیه: پلاتی ها همانند سایر زنده زاها همه چیز خوارند و میتوانید هر غذایی مانند غذاهای خشک و حتی گوشتی به انها بدهید. بعضی اوقات دل گاو چرخ شده در زمان تکثیر برای تولید مثل موفق نیز برای انها توصیه میشود. در کل انها گیاه خوارند و هر انچه به ماهیان گیاه خوار خود میدهید میتوانید به پلاتی های خود نیز بدهید به شرط انکه اندازه غذا طوری باشد که انها بتوانند بخورند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
1 کاربر به دلیل این ارسال از blackghost سپاسگزاری کرده است.
aquafun
موضوع بسته شده 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مولی(نگهداری و تکثیر) karshenas 3 1,870 10-02-2019 07:42 PM
آخرین ارسال: piskesvat
  گوپی(نگهداری و تکثیر) karshenas 2 819 17-01-2017 01:15 PM
آخرین ارسال: aquafun
  دم شمشیری(نگهداری و وتکثیر) karshenas 0 601 16-06-2014 01:11 PM
آخرین ارسال: karshenas

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان