ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کود مایع آهن دست ساز

26-06-2014, 12:25 PM (آخرین ویرایش در 26-06-2014 12:34 PM توسط aquafun.)
ارسال: #1
کود مایع آهن دست ساز
یکی از نیازهای گیاهان برای تغذیه آهن است که به صورت یون های آزاد Fe2+ و Fe3+جذب می کنند و این نیاز در گیاهان با برگهای قرمز بیشتر احساس می شود.
با توجه به هزینه زیاد کود های آهن شرکتی و از طرفی عدم اطمینان از نحوه نگهداری فروشنده از بسته بندی کود آهن و حساسیت این کود در مقابل نور و گرما و بی خاصیت شدنش می تونید با قبول ریسک خطر اُوِر دوز شدن کود آهن با استفاده از کودهای کِلات آهن کود مایع آهن درست کنید.

   
روش ساخت کود مایع آهن هم بسیار ساده است کافیست کود کلات آهن را از فروشگاههای لوازم کشاورزی ( 100 گرمش حدود 5 هزار تومان ) تهیه کنید و 10 گرم از اون رو در 100 سی سی آب حل کنید و به ازای هر 50 لیتر آب آکواریوم 1 سی سی از محلول تهیه شده در هفته دو بار در جلوی فیلتر بریزید.

دقت کنید که فروشنده کود کلات آهن را در بسته بندی ضد نور که خود شرکتهای سازنده برای آن در نظر گرفته اند یا هر بسته بندی ضد نور دیگر نگهداری کند.
   

اگر احتمالاً به عدم تعادل ماهی ها برخورد کردید یک مقدار از آب را تعویض کنید و در دفعات بعدی میزان مصرف را کم کنید. همچنین میزان اضافی کود آهن منجر به رشد جلبک مویی میشود که به محض مشاهده مصرف را قطع و سیفون 30 تا 50 درصد کنید.

نکته : توصیه شده کود آهن را حداقل یک ماه بعد از راه اندازی آکواریوم گیاهی و فقط در مواقعی که به زرد شدن برگها برخورد کردید استفاده کنید. بنده به شخصه تا این لحظه به مشکلی در استفاده از کود آهن دست ساز برخورد نکردم . مقدار کمی جلبک مویی بود که با قطع کردن کود دهی به مدت یک هفته برطرف شد.

در کل کود های دست ساز را باید با احتیاط مصرف کنید تا میزان دقیق احتیاج دستتون بیاد.

کود آهن بسیار در مقابل برخورد با هوا آسیب پذیر است و اکسید میشود .سازنده های کلات آهن توصیه می کنند که کود را بصورت پیش ساخته مصرف نکنید و همیشه قبل از استفاده آنرا در آب حل کنید و آنرا بصورت حل شده در آب نگهداری نکنید. من پیشنهاد می کنم کود آهن را به مقدار کم و نیاز هر بار درست کنید تا همیشه تازه به تازه مصرف کنید.

من خودم به اندازه مصرف یکبار درست می کنم و نیم گرم ( اندازه نصف دونه برنج) از اون را در سه میلی لیتر آب حل می کنم و مازاد نیاز رو هم در گلدانهای خونه میریزم.

کود آهن مایع را یک تا دو ساعت قبل از نوردهی مصرف کنید تا از اکسید شدنش جلو گیری بشه .

دقت کنید که هنگام جابجایی کود کلات آهن از فروشگاه به منزل در کیسه یا ظرف ضد نور قرار بدین یا در یک فویل آلومینیوم بپیچید و در مدت نگهداری هم از نور دور نگهش دارید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
5 کاربر به دلیل این ارسال از aquafun سپاسگزاری کرده اند.
Erfan hoseini, hossein856, keshavarz, md.razeghy, محمد71
15-12-2015, 02:51 AM
ارسال: #2
RE: کود مایع آهن دست ساز
خیلی ممنون
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ساخت کود مایع ترکیبی aliali6263 1 3,099 29-12-2017 06:08 PM
آخرین ارسال: Mohammadreza

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان