ماهی و آکواریوم

- نسخه قابل چاپ


نکات مهم در خرید ماهی دیسکس - aquafun - 07-06-2014 02:59 PM

بي شك ديسكس زيباترين ماهي آب شيرين به شمار مي رود كه كمتر كسي به نگهداري آن در تانك خود علاقه اي نشان نمي دهد .
[attachment=12]

ديسكس براي اولين بار در سال 1933 و از مرداب هاي كناره ي رودخانه ي آمازون براي نگهداري در آكواريوم به دنياي انسان ها راه يافت و به دليل زيبايي و شكوه آن كم كم انسانها به تكثير آنها پرداختند ، تا الان كه بيش تر ديسكس هاي موجود در كشور از پرورشگاه هاي ديسكس كشورهاي چين ، مالزي و تايلند به ايران وارد مي شوند .
برای خرید یک دیسکس خوب باید به نکات زیر توجه کنید و بعد از آن اقدام به خرید دیسکس کنید :‌

1- دیسکس که می خواهید بخرید باید دارای رنگی کاملا زنده دارای مخاط براق . چشمی روشن باشد . از خرید دیسکس که رنگ غیر عادی و تیره دارن بپرهیزید .

2- خطوط روی بدن بدون شکست و کامل باشند .

3- با یک نگاه ابتدایی به دیسکس می توان چشم غیر عادی (‌بزرگ نسبت به جثه )‌ و بیرون آمده را تشخیص داد . این یکی از علائم دیسکس رشد سوز است .

4- به گردی دیسکس دقت کنید . دیسکس که دهان آن حالت مثلثی دارد را تهیه نکنید .

5- در سطح بدن دیسکس موکزی که شبیه پنبه باشه به چشم نخورد . دقت کنید خود را به وسایل تانک نزند . چون نشان از مشکلات پوستی است .

6- روی سر دیسکس علائم سوراخ و یا چین دیده نشود .

7- فین های بالایی و پایینی ( باله های بالا و پایینی ) حالت جمع شده نداشته باشد حرکت های آنی و کوباندن خود به شیشه از علائمی هست که نباید اقدام به خرید دیسکس کرد .

8- به تغذیه ی دیسکس قبل از خرید دقت کنید . بیشترین ترجیح شما ديسكس باشه که غذا خشک خورده است . ازخرید دیسکس هایی که فقط از کرم منجمد تغذیه شده اند و یا اینکه بیومار می خورند خرید نکنید . به نحوی بیماری رو به تانک خودتون خواهید برد .

9- از خزید دیسکس هایی که در کناری کز کرده اند پر هیز کنید . ديسكس که در میانه های شیشه به حرکت مستمر مشغول است را برای خرید انتخاب کنید . حضور دیسکس به صورت کز کرده در کف یا سطح آب نشان از بیماری و یا در شروع بیماری بودن دیسکس هست .

10- در هر دقیقه 80 بار تنفس کند . هر دو آبشش با هم باز و بسته شوند و به یک اندازه . حرکت تند تنفس و یا باز شدن بیش از حد آب شش ها نشان از بیماری است .

11- گاهی رنگ بیش از اندازه پر رنگ و قرمز بیش از حد یا آبی بسیار درخشان نشان از هرمونی بودن دیسکس در ساز 5 تا 6 سانتی متری است . بنا بر این ریسک رشد سوز شدن در آنها زیاد است .

12- اگر دیسکس می خرید که از خانه آمده در مورد شرایط آب قبلی و اینکه با تانک شما مچ است دقت کنید . در خرید دیسکس های تجاری چنین شانسی ندارید .

مطالب زیر رو هم من اضافه می کنم :

1- هیچگاه در بدو ورود دیسکس به مغازه اقدام به خرید نکنید .

2- نهایت سعیتون رو بکنید که فقط از یک تانک و یک باره دیسکس بخرید . خرید متفاوت از شرایط متفاوت یعنی درگیری مطمئن از بیماریهای مختلف در تانک .

3- اگر به دیسکس داری وارد هستید اقدام به خرید عمده دیسکس کنید . در این صورت قبل از وارد شدن دیسکس ها از کیسه حمل آنها را خریده و در قرنطینه منزل آماده پلیگ درمان پلیگ باشید .

4- حرفهایی مثل دیسکس قرنطینه شده و ... را باور نکنید حتما آنها را قرنطینه کنید . در قرنطینه نیز در ابتدا از دارو استفاده نکنید .

5-دیسکس که به حرکت دست عکس العمل نشان می دهد نشان از بهتر بودن وضعیت اوست . بیشتر روی این نوع دیسکس ها تمرکز کنید .

6- وقتی دیدید در تانک دیسکس های فرشنده ماهی مشکل دار هست از خرید دیسکس از آن تانک خودداری کنید . چون به احتمال بسیار قوی بیماری به ماهی شما نیز منتقل شده است .