ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگهداری گیاهان و انواع کاشت

15-06-2016, 02:32 PM
ارسال: #1
نگهداری گیاهان و انواع کاشت
اصولا ۳ مدل میتوان گیاهان را در آکواریم هایه گیاهی نگه داری کرد
۱. کاشت در بستر (سویل)
۲.بستن رویه چوب و یا سنگ
۳.روش وابی کوزا

۱. روش اول که روش متداول است گیاهان به انداره ۲-۵ سانت داخل بستر فرو میکنیم تا در اوایل کار که گیاهان هنوز ریشه نزده اند از بستر خارج نشوند.در مورد چمن هایی که کوتاه قد هستند اگر حتی ۰.۵ سانت از آن خارج از بستر باشند کفایت میکند.
۲. این روش فقط برای گیاهانی استفاده میشود که ریشه ندارند(خزه ها) و یا اهمیتی ندارد که ریشه در اب رها باشد(خانواده انوبیاس و بوسفلاندرا ها ) که میتوان به ۲ صورت انجام داد ۱. بستن با نخ ۲. چسباندن.بستن با نخ به این صورت است که مقدار مورد نظر از گیاه مورد نظر را برداشته و بسیار محکم به صورتی که به بافت گیاه صدمه نرسد به چوب و یا سنگ میبندیم .در روش دوم چسب هایه مخصوصی وجود دارد که مخصوص اب است و یکسری از برند های اکواریومی آنرا دارند و به راحتی میتوان با چسب گیاه را به چوب و سنگ چسباند.

۳. در روش وابی کوزا در مورد چمن هایی مثل مونتکارلو و کوبایی که میتوانند حالتی اویزان داشته باشند انجام میدهیم که البته در مورد همه ی چمن ها میتوان از این روش استفاده کرد به این صورت که ما به اندازه نیاز مقداری سویل را درتوریه بسیار ریز یا یک جوراب زنانه میریزیم و آنرا گره میزنیم تا سویل از ان خارج نشود سپس همانند حالت قبل با نخ گیاه مورد نیاز را رویه آن میبندیم بعد از مدتی شاهد ای خواهیم بود که ریشه های گیاه به داخل جوراب نفوذ میکند. حال میتوانیم انرا در هر جایی که لازم میدانیم بگذاریم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1 کاربر به دلیل این ارسال از aquafun سپاسگزاری کرده است.
Milad.z
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ویدئو آموزشی هرس گیاهان آکواریوم گیاهی aquafun 0 1,511 13-06-2014 09:47 PM
آخرین ارسال: aquafun

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان