موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیر سه عامل مهم در رنگ و هد فلاور هورن

15-06-2014, 12:01 PM (آخرین ویرایش در 16-06-2014 02:36 AM توسط md.razeghy.)
ارسال: #1
تاثیر سه عامل مهم در رنگ و هد فلاور هورن
سه عامل مهم در رنگ و هد فلاور هورن هستند:
1-تغذیه
2-شرایط آبی وزیستی
3-نور کافی
تغذیه:تغذیه غلط و یا یکنواخت باعث میشود که هد رو رنگ ماهی فلاور هورن جلوه خوبی پیدا نکند,برای تغذیه درست باید از غذا های متنوعی استفاده کرد و همیشه نباید به طور یکنواخت از غذاهای هورمونی استفاده کرد چرا که این غذا ها به غده های جنسی ماهی فلاور هورن آسیب می زنند وسبب عقیم شدن ماهی می شوند.
یک تغذیه صحیح برای این ماهی میتواند شامل این غذا های باشد:میکس(شامل ترکیب میگو تازه ویا دل گاو با سبزیجاتی چون کاهو و یا فلفل دلمه ای همراه با عصاره ی سیر),ماهیان رودخانه ای کوچک,غذا های فریز شده چون کرم خونی و...,غذاهای هورمونی و غذای های خشکی چون میگو خشک و...
نکته:بهتر است برای درست کردن میکس میگو و یا دل را به نسبت 30 به 70 به کاهو و یا اسفناج ترکیب کنید و به ماهی بدهید همچنین فراموش نکنید که عصاره سیر نیز به این ترکیب اضافه کنید.
درضمن بهتر است از میکس زیاد استفاده نکنید و هفته ای یه الی دو وعده به ماهی خود دهید,همچنین نباید زیاد از این غذا به ماهی خود بدهید و هنگام غذادهی به اندازه یک نخود به ماهی خود بدهید.
نکته 2:ماهیان رودخانه ای کوچک و یا همان ماهیان طعمه ای چون زبرا دانیو باید در ابتدا قرنطینه شوند تا هیچ گونه بیماری ای به فلاور هورن انتقال ندهند وتوصیه من به شما آن است که کلا از این گونه غذا ها استفاده نکنید.
نکته 3:بهتر است تعداد وعده های غذایی را زیاد کنید مثلا 4-5 وعده در روز و مقدار غذادهی را کم کنید.

شرایط آبی وزیست محیطی:بهتر است برای ماهی فلاور هورن بهترین شرایط آبی رو فراهم کنیم و از فیلتر خوب استفاده کنیم و هر 3-4 روز یکبار آب تانک این ماهی را سیفون کنیم.
ph مناسب این ماهی همان ph ای بین 7 تا 8 است و ph خنثی برای این ماهی بسیار ایده آل است.
دما باید در روز های گرم بین 26-28 و در روز های سرد بین 30-32 درجه سانتیگراد باشد.
همچنین نباید سمومی چون فسفات,آمونیاک و نیترات در آب تانک این ماهی زیاد باشد چرا که این سموم باعث اسیدی شدن آب میشوند و همچنین به رشد برخی انگل های پوستی و باکتری ها کمک می کنند علاوه بر آن فسفات باعث ایجاد بیماری سوراخ در سر یا همان هگزامیتا میشود که جزو بیماری های انگلی محسوب می شود.
درضمن آب تانک ماهی فلاور هورن نباید شامل کلر باشد و باید بعد از سیفون از آب تازه و بدون کلر استفاده کرد که برای اینکه آب تانک ماهی فلاور هورن بدون کلر باشد باید از آب دپو شده استفاده شود.
همچنین تانک مخصوص این ماهیان باید تانکی باشد تا ماهی بتواند در آن آزادانه شنا کند و به راحتی حرکت کند و طولی از 60 سانتی متر به بالا داشته باشید.
همچنین بر اساس یک تجربه فردی فلاور های بیگ هد در تانک های کوچک تر هد بهتری میزنند.

نور کافی:بهترین نور برای ماهی فلاورهورن نور مستقیم خورشید است اما میتوان از لامپ های مهتابی سفید و یا زرد رنگ استفاده کرد همچنین توصیه میشود در کنار این مهتابی ها و یا نور مستقیم خورشید از لامپی صورتی رنگ ویا مهتابی ای صورتی رتگ نیز استفاده شود.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
2 کاربر به دلیل این ارسال از miladbot سپاسگزاری کرده اند.
aquafun, md.razeghy
موضوع بسته شده 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  فلاور - طرز تهیه غذای دست ساز (میکس دل) sohil16 0 5,810 31-08-2014 03:10 PM
آخرین ارسال: sohil16
  شرایط ننگهداری ماهی فلاور هورن sohil16 0 8,031 31-08-2014 11:34 AM
آخرین ارسال: sohil16
  معرفی غذاهای مخصوص فلاور miladbot 2 13,238 31-08-2014 11:29 AM
آخرین ارسال: sohil16

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان