ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شرایط ننگهداری ماهی فلاور هورن

31-08-2014, 11:34 AM
ارسال: #1
شرایط ننگهداری ماهی فلاور هورن
فلاور هورن يگي از زيباترين ماهيهاي آب شيرين است که نسبت به سيکليد هاي ديگر قيمت بالايي دارد فلاور هورن داراي گونه ها ورنگ هاي متنوعي است براي هر چه زيبا تر شدن رنگ فلاورها ميتوانيد انها را با غذا هاي زنده و کاهو واسفناج تغذيه کنيد که رنگ ماهي شما را زيبا تر ميکند همچنين ميتوانيد از غذاهاي رنگدانه که براي رنگ دهی به بدن ماهی ها مخصوصا فلاور ساخته شده استفاده کنيد .

بعضي ها اعتقاد دارند که ماهي فلاور ماهي دو رگه است که از جفت گيري دو نوع ديگر از سيکليدها به وجود امده است فلاورها تا 30 سانتي متر رشد ميکنند ماهيهاي بسيار خشني هستند که حتي به هم نوعان خويش رحم نمي کنند و به انها اسيب ميرسانند ازماهی های هیبرید هستند اسم علمی ندارند در عوض اسم چینی دارن عده ای عقیده دارن که پیدایش این ماهی بر اثر جهش ژنتیکی سیکلید هاست ولی دلایل زیادی هست که این ماهی در اثر جفت گیری های انتخابی بشری بدست اومده.
شرایط سخت اکواریوم رو از لحاظ دما، سختی اب و پ هاش و نیترات رو تحمل میکند ولی بهترین پ هاش برای انها 7 تا 7.8 هست. ودمای 27 تا 32. مثل تمام سیکلید ها فضای بزرگ برای شنا و مخفیگاه رو در اکواریوم دوست داره ولی به گیاه طبیعی جور نیست. شن کف رو هم بهم میریزه. تا 30 سانت رشد میکنند.در سطوح میانی و کف اکواریوم شنا میکنند تقریبن انواع غذا هارو میخورن چه زنده و چه خشک ویا فریز شده.ماهی بسیار مهاجمی هست و عمومن با ماهی دیگری سازگاری ندارد بهتراست با دست به او غذا ندهید!بعضی عقیده دارند که با سیکلید های بزرگ میشود نگهداری بشود اين ماهي براي رشد خوب احتياج به 200 ليتر أب دارد
فلاور ها معمولا عادت دارند برای خودشان 1 مکان یا چند نقطه در آکواریوم را انتخاب کرده و آن را گود میکنند و آنجا را به مکانی امن برای استراحت و زندگی اتخاب مینمایند در بالغین این رفتار برای نگاهداری تخم ها و بچه ماهیان درون این گودال نیز دیده میشود در مورد تعيين جنسيت اين ماهي بايد گفت نوع نربالغ روي سرش برامدگي وجود دارد ولي نوع ماده چنين نيست نربالغ دارای رنگ زیبا ترومتنوع تر نسبت به ماده است ماهي ماهی نر لبهای پهن و ضخیمتری نسبت به ماده دارد و کمی دهانش بزرگتر است نوک لوله تخمدان درست شبیه تخم و لبه آن گرد است نوک لوله اسپرم نر شبیه به نوک قلم نی و زوکی شکل است. در مورد فلاور هورن , باید بدونید ماهی ماده هم میتونه رو سرش برامدگی داشته باشه , و با توجه به گونه اش دارای رنگهای بسیار زیبا باشه که خیلی از نرها نداشته باشن,شناخت فلاور نر و ماده با اسکار تفاوت داره خیلی مشکل تره.براي تغذيه آنها بهتر است از پروتپين هاي خالص استفاده شود مانند دل گاو گوشت ميگو ويا ماهيان ريز

روش تکثير فلاور مانند اسکار است فقط باید توجه داشت که برای تکثیرنر وماده بالغ را در کنار هم قرار دهید اگر نر وماده همدیگر را برای جفت گیری پذیرفتند که هیچ ولی اگر نوع نر ضربات شدیدی را به ماده وارد کرد خیلی زود بین ماهی نر وماده یک شیشه قرار دهید و پس از یک هفته شیشه را از بین انها بر دارید اگر دوباره ماهی نر خشونت به خرج داد انگاه یا ماهی نر ویا ماده را عوض میکنیم وهمین کار را انجام میدهیم تا جفت مناسب را پیدا کنیم اين ماهيان در حدوده 1000 تخم ميگذارند در صورتي كه شما ماهي ماده را در صورت ضربات ماهي نر كنترل نكيند و جدا نكنيد منجر به مرگ حتمي ماهي ماده خواهد شد
شرایط خلقی ماهی نر برای عملیات جفتگیری یکی از حیاتی ترین مسائل است بعد از تمیز نمودن محل تخم ریزی بوسیله ماهی نر و تخم گذاری از سوی جفت فلاور به مدت 3 الی 4 روز طول خواهد کشید که تخمها به لارو و بعد از 5 الی 6 روز به بچه ماهی تبدیل شده و میتوانند تغذیه نمایند و دیگر نیازی بوجود والدین آنها نیست .
غذا: رژیم غذایی ماهی فلاورهورن باید شامل غذاهای طبیعی و غذاهای شرکتی هر دو با هم باشد. از جمله غذاهای طبیعی که می توانند در رژیم غذایی این ماهی قرار بگیرند ماهی های ریز بسته بندی شده ی موجود در فروشگاه های عرضه ی ماهی می باشند. این ماهی ها با نام ماهی کیلکا موجود است. استفاده از ماهی کیلکا به صورت یک وعده در هر روز موجب افزایش سرعت رشد ماهی فلاورهورن می گردد. غذای طبیعی دیگری که برای رشد هد و همچنین رنگ ماهی مناسب است دل گوساله چرخ شده همراه با عصاره ی سیر و اسفناج است. استفاده از این غذا نباید به طور مداوم باشد. دل گوساله باید به عنوان یک وعده ی کمکی به مقدار خیلی کم و دو روز در هفته مورد استفاده قرار گیرد. استفاده ی بیش از حد از این غذا موجب ایجاد بیماری در معده و روده ی ماهی خواهد شد. میگوی خشک یکی از بهترین غذاهای شرکتی برای ماهی فلاورهورن است. میگوی خشک دارای پروتئین بالایی است که موجب رشد سریع هد فلاور می شود. از دیگر غذاهای شرکتی و بسته بندی شده می توان از غذاهایی چون تترا لوهان و هامپی هد نام برد. استفاده از غذاهای بسته بندی نیز باید به عنوان یک وعده در هر روز مورد توجه قرار گیرد.

ماهی فلاورهورن همواره علاقه ی زیادی به غذا نشان می دهد و باید به این نکته توجه داشت که هیچ گاه ماهی را تا حد بی میلی به غذا تغذیه نکنیم. بهتر است که غذادهی به این ماهی در وعده های متعدد در روز و به مقدار کم و همچنین متنوع در هر وعده انجام پذیرد. به طور مثال تغذیه ی ماهی در ۵ وعده در روز و استفاده از کیلکا، میگو و سایر غذاهای بسته بندی در وعده های مختلف توصیه می گردد.

نور در آکواریوم: استفاده از نور سفید و نور زرد با هم بر روی آکواریوم ماهی فلاورهورن بهترین گزینه است. نور سفید را می توان با مهتابی های خانگی یا مهتابی های مخصوص آکواریوم مهیا نمود. نور زرد را نیز با استفاده از لامپ های خانگی می توان فراهم کرد.

کیفیت آب آکواریوم: آب آکواریوم ماهی فلاور باید همواره شفاف و تمیز باشد. برای این منظور تعویض ۳۰ درصد از آب به طور هفتگی به وسیله ی سیفن کردن الزامی است. همچنین وجود یک فیلتر اینترنال قوی یا یک فیلتر اکسترنال در آکواریوم این ماهی توصیه می شود. دمای ۲۵ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد بهترین دما برای فلاورهورن است.

اندازه ی آکواریوم: آکواریومی با حداقل حجم ۱۲۰ لیتر (برای مثال ابعاد ۱۰۰*۴۰*۳۰ سانتی متر) مورد نیاز ماهی فلاور است. حجم کمتر از این حجم موجب جلوگیری از رشد صحیح و به موقع ماهی خواهد شد.
[عکس: k8zlfokad9yxtricspwo.jpg]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
2 کاربر به دلیل این ارسال از sohil16 سپاسگزاری کرده اند.
mrmeatabs, Shadfar
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  فلاور - طرز تهیه غذای دست ساز (میکس دل) sohil16 0 5,810 31-08-2014 03:10 PM
آخرین ارسال: sohil16
  معرفی غذاهای مخصوص فلاور miladbot 2 13,239 31-08-2014 11:29 AM
آخرین ارسال: sohil16
  تاثیر سه عامل مهم در رنگ و هد فلاور هورن miladbot 0 2,858 15-06-2014 12:01 PM
آخرین ارسال: miladbot

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان