موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تراریوم ایگوانا

22-06-2014, 04:26 PM (آخرین ویرایش در 22-06-2014 07:40 PM توسط kazem aqua.)
ارسال: #1
تراریوم ایگوانا
   

   

" گرمایش محل زندگی ایگوانا "

گرما یک عامل مهم در سلامت ایگوانای شما می باشد. ایگوانا یک خزنده ی خونسر است و نمی تواند دمای داخلی بدن خود را تنظیم کند. آن ها به منظور کارکرد بدن خود باید در زیر یک منبع گرما گرما دریافت کنند تا بدنشان به اندازه ی کافی گرم شود. در تراریوم ایگوانا باید دو ناحیه، یکی با دمای گرم و دیگری با دمای خنک تر فراهم شود. ناحیه ی ی گرم برای آفتاب گرفتن و گرم شدن ایگوانا و بالا رفتن دمای بدن آن به اندازه ی کافی به منظور هضم غذا و فعالیت کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد و ناحیه ی خنک تر برای تنظیم دمای ایگوانا در مواقعی است که بیش از حد گرما دریافت کند.


راه های مختلفی برای فراهم کردن منطقه ی دریافت گرما(بسکینگ) برای ایگوانا وجود دارد. ساده ترین راه استفاده از لامپ های معمولی ... (رشته ای یا هالوژن) است. با این حال، با این روش، شما نیاز به یک منبع نور UVB به صورت جداگانه دارید. فروشگاه های حیوانات خانگی انواع مختلفی از لامپ های بسکسنگ را معمولا با قیمت های گزاف به فروش می رسانند. در واقع، شما نیاز به لامپ گرم کننده ای دارید که کار گرم کردن را انجام دهد و لامپ های معمولی به خوبی این کار را برای شما انجام می دهند (در حالی که بسیار ارزان ترند).


یکی دیگر از منابع خوب حرارتی، لامپ های جدید بخار جیوه از جمله لامپZooMed's PowerSun هستند. این نوع لامپ گرما و نور یو وی بی را با هم تولید می کند. یکی از مشکلات این لامپ ها این است که اکثر مواقع نمی توان آن ها را به همراه دیمر استفاده کرد و بنابراین تنظیم دمای تراریوم ایگوانا مقداری مشکل تر می شود. نقطه ی مثبت این لامپ ها این است که بر خلاف اکثر لامپ های UVB که باید هر 6 ماه یک بار تعویض شوند، لامپ های بخار جیوه حد اقل یک سال بدون از دست دادن قدرت خود کار می کنند.


منابع تولید حرارت دیگری نیز وجود دارند که برخی از آن ها نور تولید نمی کنند و برای گرمایش در شب یا ثابت نگه داشتن دما مناسب می باشند. پانل های گرمایش تابشی(Radiant heat panels) و لامپ های CHE (ceramic heat emitters = لامپ گرمایش سرامیکی) هر دو بدون تولید نور، حرارت نسبتا یکسانی تولید می کنند. سنگ های داغ(hotrock) به هیچ عنوان برای هیچ نوع خزنده ای مناسب نمی باشد! اکثر خزندگان حسگر های درد بسیار ضعیفی در ناحیه ی شکم خود دارند و سنگ های داغ که توسط اتصال کوتاه بسیار زیاد گرم می شوند می توانند موجب سوختگی یا مرگ ایگوانا شوند. به جای سنگ های داغ می توان از پد گرم کننده ی مخصوص انسان(human heating pad) با تنظیم کردن حرارت روی درجه ی کم(low) به خصوص در شب که دما افت می کند استفاده کرد.


به طور کلی ایگوانای شما باید زیستگاهی با دمای محیطی حدود 77-80 درجه ی فارنهایت و منطقه ای برای آفتاب گرفتن با دمای حدود 95 درجه ی فارنهایت داشته باشد. دمای شب نیز نباید کم تر از 70 درجه ی فارنهایت باشد. ایگوانا باید یک چرخه ی روز و شب در اختیار داشته باشد بنابراین قرار دادن لامپ های خود روی تایمر به منظور ارائه ی یک چرخه ی منظم، حیاتی می باشد؛ به خصوص زمانی که برنامه ی روزانه ی شما تغییر می کند و شما مجبورید یک روز دور از ایگوانای خود باشید. برای آگاهی از دمای دقیق زیستگاه ایگوانای خود، داشتن دماسنج(ترجیحا دوعدد، یکی برای منطقه ی آفتاب گرفتن یا گرم شدن(منطقه ی بسکینگ) و یکی برای منطقه ی خنک تر) ضروری می باشد. در مورد دما که یک عامل مهم در سلامت ایگوانا می باشد از حدس و گمان استفاده نکنید و به یاد داشته باشید که درجه ی حرارت روز به روز و فصل به فصل در نوسان است. برای خرید چند دماسنج سرمایه گذاری کرده و دماهای آن ها را به دقت بررسی کنید!


در مورد هر نوع منبع حرارتی مطمئن شوید که ایگوانا قادر به تماس مستقیم با منبع و سوزاندن خود نباشد. لامپ حرارتی و CHE ها باید توسط توری فلزی از داخل تراریوم ایگوانا جدا شوند. اطمینان حال کنید که وسایل مذکور به قدری که ایگوانا نتواند به آن بسیار نزدیک شده و خود را بسوزاند از او فصله داشته باشند. این اصلا ایده ی خوبی نیست که چراغ های حرارتی در داخل قفس ایگوانا آویزان شوند. ایگوانای خود را از سوختگی در امان نگه دارید.
ZooMed's PowerSun bulb{لامپ های بخار جیوه}
   

Radiant heat panels{پانل های گرمایشی}
   

(CHEs)ceramic heat emitters (لامپ گرمایش سرامیکی)
   

hotrocks (سنگ های داغ)
   

................................................................................​...............................

تامین "یو وی بی" مورد نیاز ایگوانا


ایگوانای شما به یک منبع گرما برای آفتاب گرفتن نیاز دارد که معمولا با بعضی از انواع لامپ ها تامین می شود. ولی آن ها به یک منبع خاص تولید کننده ی نور UVB هم نیاز دارند. UVB به ایگوانا ها کمک می کند تا ویتامین D3 را که برای کمک به سوخت و ساز کلسیم موجود در رژیم غذایی آن ها مورد نیاز است، هضم کنند. ایگوانا به خودی خود قادر به تهیه ی ویتامین D3 نیست و به یک منبع قوی UVB برای کمک به تولید آن احتیاج دارد. بدون نور UVB ایگوانا به درستی قادر به جذب کلسیم نخواهد بود و مستعد ابتلا به بیماری متابولیک استخوان می شود که یکی از نتایج کشنده ی کمبود کلسیم می باشد.



انواع مختلفی از لامپ UVB در بازار وجود دارد که بعضی از آن ها عبارتند از: ZooMed's Iguana Light 5.0 و Reptisun 5.0 و نیز T-Rex's Active UVHeat bulb وZooMed's PowerSun. دو مورد اول به سبک لامپ های فلورسنت لوله ای هستند که نیاز به لوازم نصب کردنی خاص دارند. دو مورد دوم چراغ های بخار جیوه اند که هم گرما و هم UVB تولید می کنند. این لامپ ها روی سرپیچ های گرد معمولی سوار می شوند اما گرمای زیادی تولید می کنند و به سرپیج های سرامیکی نیاز دارند. اکثر لامپ های UVB لوله ای بعد از حدود شش ماه –حتی اگر باز هم نور تولید کنند- اثر خود را از دست می دهند. در زمان خریدن لامپUVB باید بسیار دقت کنید. لامپ هایActive UVHeat حداقل یک سال عمر کرده و گرما و نور UVB را با هم تولید می کنند. اکثر تولید کنندگان، لامپ های خود را حتی اگر هم UVB تولید نکنند، با عنوان "طیف کامل" تبلیغ می کنند. هنگام خرید لامپ اطمینان حاصل کنید که به طور مشخص UVB تولید کند. روی لامپ باید ذکر شده باشد که دست کم %5 UVB تولید می کند. با دقت بسته بندی لامپ را مطالعه کنید. بسیاری از افراد با این مشکل مواجه شده اند که روی لامپ هایی که خریداری کرده بودند ذکر شده بود UVB تولید می کند(به خصوص لامپ های UVB جدید پیچی(فنری شکل)) درحالی که مقدار UVB تولید شده توسط لامپ ها به اندازه ای نبوده است که ایگوانا را سالم نگه دارد. بسیاری از این افراد در حال حاضر در حال تلاش برای درمان بیماری MDB ایگوانای خود هستند. توجه کنید که Grow Lights(مخصوص پرورش گیاهان)، چراغ های تولید شده برای استفاده در آکواریوم و چراغ های گیاه(plant lights) با لامپ های تولید کننده ی UVB تفاوت دارند.



UVB تا فاصله ی محدودی پراکنده می شود پس باید اطمینان حاصل کنید که ایگوانای شما برای تاثیر گرفتن از منبع UVB قادر است به اندازه ی کافی به آن نزدیک شود. لامپ های UVB لوله ای شکل نباید بیش از 6-8 اینچ از ایگوانا فاصله داشته باشند. فاصله ی مناسب برای لامپ های قوی تر بخار جیوه 12 اینچ برای Flood Lamps و 18 اینچ برایLamps Spots می باشد این فاصله ی بیش تر به خاطر قدرت بیش تر و گرمای شدیدی است که این لامپ ها تولید می کنند.



به یاد داشته باشید که بسیاری از اجسام می تواند قدرت UVB را کم کرده و یا مانع از عبور آن شوند. اشعه ی UVB نمی تواند از شیشه عبور کند به جز تولیدات خاص و نسبتا گران. این امر در مورد پلاستیک و پلکسی گلاس نیز صادق است. مطمئن شوید که ایگوانای شما به نور مستقیم UVB دسترسی داشته باشد. پرده ها و توری نیز اشعه های UVB را مسدود یا فیلتر می کنند، بنابراین زمانی که در حال طراحی خانه ی ایگوانای خود هستید، بزرگترین توری را که می توانید پیدا کنید، برای آن در نظر بگیرید. هم اکنون بعضی از تولید کنندگان در حال فروش محافظ های پلاستیکی برای لامپ های UVB هستند. چنانچه شما از یکی از آن ها استفاده می کنید حتما آن را حذف کنید! UVB نمی تواند از آن عبور کند.



منبع UVB شما نه تنها باید نقطه ی آفتاب گرفتن ایگوانا، بلکه باید تا جایی که امکان دارد سطح بیش تری از تراریوم ایگوانا را پوشش دهد. یک راه خوب برای تحقق این امر استفاده از قاب چراغ های سقفی و دیواری و قرار دادن دو عدد لامپ در آن می باشد. در لامپ های UVB لوله ای شکل به سبک لامپ های فلورسنت، حدود یک تا دو اینچ از دو انتهای لامپ نمی تواند مقدار قابل توجهی UVB تولید کند بنابراین باید سعی کنید از لامپ هایی با بلند ترین طول استفاده کنید. هم چنین به یاد داشته باشید که لامپ های خود را باید دست کم هر شش ماه یک بار تعویض کنید.





یکی دیگر از منابع بزرگ UVB نور طبیعی خورشید است. تا آن جا که امکان دارد ایگوانای خود را برای حمام آفتاب گرفتن در هوای گرم به بیرون ببرید! ساختن یک قفس خورشیدی با استفاده از لوله های پی وی سی و توری پلاستیکی بسیار ساده است و به ایگوانای شما اجازه می دهد کمی با خیال راحت پرسه بزند. هرگز یک ایگونا(یا هر حیوان دیگری) را در فضای باز در یک تراریوم یا قفس شیشه ای قرار ندهید! اثر گلخانه ای به سرعت باعث گرما زدگی و مرگ حیوان می شود. در تابستان ها ما شاهد اخبار غم انگیزی از مرگ ایگوانا هایی هستیم که به معنای واقعی کلمه در یک قفس شیشه ای کباب شده اند. حتی در داخل خانه، اگر شما از یک بچه ایگوانا در یک قفس شیشه ای نگهداری می کنید، مطمئن شوید که از نور مستقیم خورشید در امان باشد چرا که گرما زدگی حتی ممکن است در داخل خانه نیز رخ دهد. برای آفتاب گرفتن ایگوانا در زیر نور خورشید، روی یک قفس توری سرمایه گذاری و یا با یک افسار ایگوانای خود را مهار کنید. رها کردن ایگوانا در فضای بیرون به صورت لجام گسیخته هرگز ایده ی خوبی نیست. زمانی که ایگوانا در فضای بیرون است، مراقبت علائم گرما زدگی در آن باشید. معمولا باز شدن گسترده ی دهان یکی از علامت های آن است. مطمئن شوید که ایگوانای شما در همه ی زمان ها به سایه و آب دسترسی داشته باشد.

................................................................................​.............................

نور UV(فرابنفش)


The UVA-B-C's



UVA نور مرئی است که از لامپ ها و خورشید تابیده می شود و در واقع ما می توانیم آن را ببینیم. UVA نقش مهمی در رفتار حیوانات ایفا می کند. نور UVA به حیوانات می فهماند که چه موقع روز است و این باعث ایجاد اشتها در حیوانات، رفتار تولید مثلی و سایر فعالیت های آن ها از قبیل بالا رفتن، پریدن و شکار کردن می شود.



UVB قابل رویت نیست و به صورت تابشی، از خورشید و لامپ های مخصوص پوشش داری که برای تولید طول موج UVB ساخته شده اند منتشر می شود. UVB در خزندگان باعث جذب کلسیم در سیستم بدن آن ها شده و از بروز بیماری متابولیک استخوان جلوگیری کرده و آن را به عقب می اندازد. مقدار بیش از حد UBV می تواند برای انسان ها و حیوانات باعث مشکلاتی از جمله آسیب به شبکیه ی چشم، سوختگی و خطرات دیگر برای سلامتی شود. UBV باعث آفتاب سوختگی و سرخ شدن پوست انسان می شود. تابش نور UVB باید کنترل شده باشد و یا اگر برای تامین نیاز حیوان خانگی از نور طبیعی خورشید استفاده شود مهم است که برای آن مکان های سایه دار و مناطقی تدارک دیده شود تا حیوان بتواند از قرار گرفتن مستمر در معرض اشعه ی UBV رهایی یابد.



UVC طول موجی است که برای 'ضد عفونی کردن با پرتو فرابنفش' به منظور از بین بردن باکتری های مضر استفاده می شود. این طول موج برای همه ی حیوانات مضر است و می تواند به DNA صدمه بزند.



پرتو ماوراءبنفش دارای ویژگی هایی می باشد که بر پدیده هایی از جمله لومینسانس و فسفرسانس اثر می کند و می تواند باعث پدیده ی فلورسانس شود. موج کوتاه نور UV(اشعه ماوراء بنفش) هم چنین به طور گسترده ای برای استرلیزه کردن استفاده می شود.



لومینسانس: پدیده نورافشانی جسمی پس از قرار گرفتن درمعرض تابش اشعه.



فلورسانس: انتشار نور تولید شده توسط مواد خاص، زمانی که توسط یک منبع انرژی UV برانگیخته شود. این انتشار هنگامی که منبع UV حذف شود، متوقف می شود.



فسفرسانس: انتشار نور تولید شده توسط مواد خاص، زمانی که توسط یک منبع انرژی UV برانگیخته شود. این انتشار بعد از حذف منبع انرژی، متوقف می شود.

نور سیاه: لامپ تولید کننده ی نور UV در محدوده ی بین 320-380 نانومتر. این طول موج بلند نور به طور معمول به عنوان "نور سیاه" شناخته می شود.



نور UV



طول موج کوتاه:

محدوده: 180-280 نانومتر. UV-C دارای قدرت میروب کشی می باشد. حفاظت از چشم و پوست در برابر آن ضروری است.



طول موج متوسط:

محدوده: 280-320 نانومتر. UV-B با قابلیت آفتاب سوختگی آن مشخص می شود. حفاظت کردن از برخی از چشم ها و پوست ها در برابر آن توصیه می شود.



طول موج بلند:

محدوده: 320-380 نانومتر. امواج UV-A معمولا با نام نور سیاه(Black Light) یا Wood's Light شناخته می شود. امواج با طول موج بلند می تواند رنگ پوست را تغییر دهد ولی موجب آفتاب سوختگی نمی شود. حفاظت چشم در برابر آن لازم نیست ولی توصیه می شود.
................................................................................​............................................

تامین رطوبت تراریوم ایگوانا

تامین رطوبت مورد نیاز ایگوانا



ایگوانا ها در مناطقی نسبتا استوایی زندگی می کنند و برای سالم ماندن به سطح بالایی از رطوبت نیاز دارند. فقدان رطوبت می تواند به مشکلات کلیوی در مراحل بعدی زندگی منجر شود. رطوبت را می توان از راه های مختلفی فراهم کرد. برای بالا نگهداشتن رطوبت، شما می توانید با استفاده از یک بطری اسپری پر از آب، ایگوانا و محل زندگی او را چند بار در روز غبار پاشی کنید. هم چنین دستگاها های تجاری مانند مه پاش و مرطوب کننده ی اولتراسونیک موجودند که می توانند رطوبت را در سطح مناسبی نگه دارند.



شما هم چنین باید یک منبع آب همیشگی در تراریوم ایگوانا قرار دهید. بسیار کم دیده می شود که ایگوانا از کاسه ی آب خود آب بنوشد ولی با این حال به آن نیاز دارد. تبخیر آب از ظرف به افزایش رطوبت کمک می کند و بسیاری از ایگوانا ها از ظرف آب برای مدفوع کردن استفاده می کنند که این امر تمیز کردن محیط زندگی ایگوانا را بسیار راحت تر می کند.



یکی از ارزان ترین و آسان ترین راه های تامین رطوبت محیط، استفاده از یک دستگاه مرطوب کننده ی بخور سرد است. ایگوانا همچنین می تواند رطوبت مورد نیاز خود را از راه شنا کردن در وان حمام به دست آورد. لازم است پس از آن، وان را ضد عفونی کنید و مطمئن شوید که برای دفعه ی بعدی که ایگوانا شنا می کند اثری از مواد ضد عفونی کننده در وان باقی نمانده نباشد.



اجازه دادن به ایگواناها برای شنا کردن در وان از جهات بسیاری مفید است. نه تنها این کار برای طراوت بخشیدن به پوست و پوست ریزی آن ها کمک می کند، بلکه به آموزش آسان آن ها نیز کمک می کند. به بسیاری از ایگوانا ها می توان آموزش داد که هنگامی که در وان هستند دفع مزاج کنند و از این طریق یاد می گیرند که از ظرف آب داخل تراریوم خود به عنوان توالت استفاده کنند. هنگام قرار دادن ایگوانا در وان مطمئن شوید که آب گرم باشد، نه داغ و ارتفاع آب بالا تر از شانه های ایگوانا نباشد. اگر ایگواناها برای مدت طولانی در آب غوطه ور بودند، دمای آب را چک و در صورت نیاز آب گرم را جایگزین آب سرد شده کنید. بسیاری از ایگوانا ها در ابتدا از وان حمام می ترسند. برای آن ها بسیار مشکل است که عمق آب آن را تخمین بزنند و ممکن است در ابتدا وحشت کنند. برای شروع، ایگوانا های جوان را می توان در سینک و یا در جعبه ی پر ازآب آموزش داد و می توانید یک لیف حمام را در آب شناور کنید تا ایگوانا به آن چنگ بزند. بعضی از ایگوانا ها به حمام کردن علاقه مند می شوند، برخی آن را تحمل می کنند و بعضی از آن ، متنفر خواهند ماند.

سطح رطوبت مناسب به پوست ایگوانا ی شما رطوبت می بخشد(بسیاری از آن ها با لیس زدن قطرات آب روی وسایل تراریوم، آب می نوشند) و مرطوب و نرم شدن پوست آن ها به پوست ریزی شان کمک می کند.
................................................................................​................................................

ساختن محوطه ای برای ایگوانا

ساختن محوطه ای برای ایگوانا = Building An Iguana Enclosure


ایگواناها در محیط اسارت به چیز هایی برای اقامت راحت نیاز دارند؟ آن ها در یک محوطه ی بلند، جادار و ایمن خشنود هستند.

گونه های ایگوانا خونسرد هستند و برای گرم کردن بدنشان نیاز به یک دمای روزانه ی زیاد دارند. ایگواناها خود را در زیر نور خورشید قرار می دهند تا با استفاده از نور آن، مقداری گرما بگیرند. پس شما باید بتوانید محوطه ای برای ایگوانا فراهم کنید که این احتیاجات را برطرف کند.

یک راه برای انجام آن _اگر چه آماده کردن آن به نحوی شایسته زمان بیش تری را می طلبد_ استفاده از یک کمد نامستعمل است که می تواند خالی و یا فقط پر از جعبه باشد. با این وجود آماده کردن آن هر چه قدر که زمان ببرد، نه تنها قابل انجام است، بلکه به طور عالی نیز می تواند انجام گیرد. و اگر ایگوانای شما می توانست حرف بزند به خاطر آن از شما تشکر می کرد.

یک شخص چگونه می تواند محوطه ای بی عیب برای ایگوانا بسازد؟ فهرست زیر شامل امکانات زیادی است که می تواند برای این کار مورد استفاده قرار بگیرد و عبارتند از:

یک گزینه، استفاده از کمد های ایمن است. اندازه ی کمد باید بیش از مکانی باشد که برای منتظر ماندن ایگوانا مناسب است. اگرچه کمدی به عمق تنها دو فوت کوچک است اما باز هم به خاطر ارتفاعش به کار می آید.

هرچند برای ایگوانای ماده طول محدود خوب است اما برای ایگوانای نر باید مکان دیگری در خانه وجود داشته باشد؛ که این مکان می تواند محوطه ای در فضای باز و یا مکان بازی درون خانه باشد. وقتی یک ایگوانا با صاحب خود تعاملی روزانه و به طور منظم داشته باشد این امر باعث ایجاد رشته هایی از اعتماد بین آن ها می شود که ایگواناها نیاز دارند با صاحبان خود داشته باشند.

این امکان وجود دارد که ایگوانای شما در قفس رو باز زندگی کند ولی حرارت خیلی کمی دریافت کند. ایگوانا می تواند در دریافت مطلوب ترین درجه ی حرارت مشکل داشته باشد و نیز به نوبه ی خود می تواند احساس ضعف کند.

به همین دلیل است که کمد می تواند به کار آید یعنی داشتن یک کمد ساده تا ایگوانا بتواند محیط کنترل شده ی ایده آل خود را به همراه درجه حرارتی مناسب داشته باشد. در این میان سخت ترین بخش کار می تواند برداشتن مواد زائد و فراهم کردن و تعویض آب محیط باشد. اما چرا نگهداری از آن دشوار خواهد بود؟ چون کمدها مجهز به یک ظرفشویی یا حمام نیستند بنابراین حصول اطمینان از ایمنی و تمیز بودن آن می تواند یک چالش بزرگ برای صاحبان به شمار آید.

فضای بیش از حد برای پنهان شدن ایگواناها می تواند به فرار آن ها از گرما منجر شود و ساختن مکانی تنها به طول دو فوت در کف برای پنهان شدن آن ها بهتر است؛ زیرا آن ها تمایل دارند به طور متناوب مکان هایی در امتداد کف برای پنهان شدن بیابند که این امر شانس سرمازدگی آن ها را بالا می برد. محوطه ی ایگوانای شما باید میله ای مدور و قفسه ای در بالا داشته باشد. این میله می تواند برای آویزان کردن لوازم نصب کردنی روشنایی مورد استفاده قرار گیرد اما باید در نظر داشت که احتمال دارد بیش از حد پایین قرار گیرد. این در اختیار شما است که راهی را در جهت به حداکثر رساندن فضای محدود ایگوانای خود انتخاب کنید.

هنگامی که تصمیم به استفاده از کمد به عنوان محل زندگی ایگوانا می گیرید، به یاد داشته باشید با این وجود که کمد می تواند گرما را در خود نگه دارد ولی از هر گونه گردش هوا نیز جلوگیری می کند. در این هنگام شما می توانید به جای استفاده از در محکم برای کمد، از در توری سیمی استفاده کنید که می تواند در طول روزهای سرد بسته یا به هم متتصل شود. شاید بتوان پلکسی گلاس را در جایی که در دیواره، دریچه هوا درست بالای در وجود دارد نصب کرد. این ها برخی از ایده هایی است که با آن می توان یک کمد استفاده نشده را به فضایی قابل استفاده و خوشایند برای ایگوانا تبدیل کرد. تا زمانی که ایگوانای شما راحت باشد، هر آنچه را که شما ممکن است نیاز داشته باشید به محوطه ی ایگوانای خود اضافه کنید. اگر این محوطه به درستی تجهیز شود، ایگوانای شما زندگی طولانی تری خواهد داشت.

ایگواناها برای زنده ماندن به چه چیزهایی نیاز دارند؟ یک محوطه ی مناسب، آب، غذا، نور، عشق و محبت. درست همانند انسان ها.
................................................................................​...................................................

برخی لوازم جانبی که شما باید به زیستگاه ایگوانای خود اضافه کنید

برخی لوازم جانبی که شما باید به زیستگاه ایگوانای خود اضافه کنید = Some Accessories You Should Include In Iguana Habitats



اکنون شما صاحب یک ایگوانا هستید و نیاز های اساسی آن را از جمله: نور، گرما، فضا و حتی رطوبت تامین کرده اید. آیا این ها تمام چیز هایی است که زیستگاه ایگوانا به آن نیاز دارد؟ ممکن است شما تصور کنید که چنین است در حالی که این تصور نادرستی است! تامین نیاز های ذکر شده تنها شروعی برای تامین نیاز های ایگوانا است. نور، گرما، فضا و رطوبت نیاز های اساسی ایگوانا هستند و ایگوانا به وسیله ی آن ها زنده خواهد ماند ولی این بدان معنا نیست که به وسیله ی آن ها رشد خواهد کرد.



برای اطمینان از سلامت ایگوانا، زیستگاه ایگوانا باید مجهز به چهار مورد زیر باشد:

بستر، لوازم جانبی آفتاب گرفتن و بالا رفتن، ظروف آب و غذا و مکان هایی برای اختفا. چگونه باید تمام این امکانات را تامین کرد؟



- بستر ها

سطح زیستگاه ایگوانا با بستر هایی پوشانده می شود. شما باید به یاد داشته باشید که ایگوانا به طور مداوم زبان خود را تکان می دهد. اما در حالی که یک ایگوانا قادر به دیدن محیط اطراف خود است، پس چه دلیلی دارد که دائما این کار را انجام دهد؟

آنها با بیرون آوردن زبان خود، خیلی سریع اطلاعاتی در مورد محیط اطراف خود کسب می کنند. در نتیجه از تراشه های چوب و شن و ماسه به عنوان بستر ایگوانا استفاده نکنید، چرا که تراشه های چوب می تواند باعث جلوگیری از حرکت او شود و شن و ماسه نیز که خطرناک تر هستند می توانند توسط ایگوانا قورت داده شوند.

شاید از خود بپرسید که پس باید از چه چیزی به عنوان بستر دائمی استفاده کرد؟ شما حتما باید چیزی را به عنوان بستر ایگوانا انتخاب کنید مثلا می توانید از روزنامه هایی که جوهر سمی نداشته باشند استفاده کنید. هر نوع کاغذ دیگر که فاقد جوهر سمی خطرناک برای حیوانات باشد نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. فرش نیز می تواند بستری برای زیستگاه ایگوانای شما باشد.



- لوازم جانبی برای آفتاب گرفتن و بالا رفتن از آن ها

ایگوانا ها بیش تر زمان خود را روی درختان سپری می کنند بنابراین باید چیز هایی برای بالارفتن از آن در محیط زندگی حیوان خود قرار دهید تا به این وسیله بیش تر احساس کند در حیات وحش طبیعی خود قرار دارد.

قفسه های یک کتاب خانه ی قدیمی یا قفسه ای که دیگر در میز کامپوتر استفاده ندارد می تواند جایگزینی قابل قبول برای شاخه های درخت باشد. دقت کنید که شاخه های عادی درخت ممکن است تحمل نگهداشتن ایگوانای شما را نداشته باشد.

اگر از شاخه های درختان در زیستگاه ایگوانا استفاده می کنید، مقدار آن ها باید به اندازه کافی زیاد و اندازه ی آن ها به قدر کافی بزرگ باشد تا ایگوانا در طول زمان استراحت خود بتواند روی آن ها بخوابد. یکی از کار هایی که شما می توانید انجام دهید قرار دادن فرش روی شاخه های درخت می باشد. ایگوانا برای آفتاب گرفتن نیز می تواند از این شاخه ها استفاده کند.



- ظروف آب و غذا

همانند سایر حیوانات، ایگوانا ها نیز به آب و غذا احتیاج دارند. اگر چه به کرات نیاز به نوشیدن آب ندارند، اما تامین آب پاکیزه برای آن ها به صورت روزانه ضروری است.

ظرف آبی برای ایگوانای خود تهیه کنید که سایز مناسب داشته باشد به این خاطر که آن ها عاشق دراز کشیدن در ظرف آب هستند پس باید به گونه ای باشد که به راحتی واژگون نشود و عمق آن کم باشد تا ایگوانا در آن غرق نشود.

ایگوانا ها در مورد آب بسیار دقیق عمل می کنند و پس از آن که در آب غوطه ور شدند تمایل به دفع مدفوع در آب دارند. بنابراین شما به عنوان یک صاحب ایگوانا باید همشه آب آن را تعویض کرده و برای جلوگیری از شیوع میکروب هایی که می تواند باعث بیماری ایگوانای شما شود همیشه بهداشت محیط را حفظ کنید.



- مکان های مخفی شدن

مانند بسیاری از مردم، ایگوانا ها نیز نیاز به تنهایی دارند. این بدان معناست که آن ها نیاز به پنهان شدن دارند و ساختن مکانی برای اختفای آن ها ضروری است. این مکان می تواند قطعه ای از درخت، تکه ای سنگ یا چیز هایی از این نوع باشد.

اگر این چیز های اندک را برای ایگوانای خود تهیه کنید، مطمئن باشید که ایگوانای شما سالم خواهد ماند.
................................................................................​..............................................

طراحی زیستگاه مناسب برای ایگوانای شما


طراحی زیستگاه مناسب برای ایگوانای شما=Planning A Comfortable Habitat For Your Iguana

محل زندگی که شما برای ایگوانای خود تهیه می کنید باید با دقت تهیه و ساخته شود تا برای حیوان خانگی شما محیط زندگی سالمی ارائه کند. اگر شما سطح بالایی از توجه به تهیه ی زیستگاه ایگوانا نداشته باشید نمی توانید به خوبی از ایگوانا مراقبت کنید که شایسته و مورد نیاز اوست.
یکی از چیز هایی که نمی توان به اندازه کافی روی آن تاکید کرد نیاز به آموزش خودتان قبل از خریدن زیستگاه برای ایگوانا است چرا که در تصمیم گیری بسیار اهمیت دارد که اشتباهات گران و پر هزینه نکنید. واقعیت این است که اکثر مردم یک زیستگاه خریداری می کنند و پس از آن مشخص می شود که آنها باید چیز دیگری خریداری می کردند.
خرید یا ساخت؟
شما می توانید زیستگاه حیوان خود را بسازید. شکی نیست که این یک راه بسیار خوب برای درست به پیش رفتن است و هم چنین شما می توانید یک زیستگاه از پیش ساخته شده برای حیوان خانگی خود خریداری کنید که یک گام رو به جلو است و شما می توانید از شخص دیگری بخواهید که آن را برای شما بسازد و سپس هزینه اش را پرداخت کنید. در هر صورت، آنچه شما را وادار به انتخاب می کند راه صححیح برای ساخت یا خرید است.
بزرگ ترین اشکال خرید زیستگاه های از پیش ساخته شده قیمت است چراکه تا حد زیادی خانه های گران قیمتی برای حیوان شما هستند. گاهی اوقات آن ها، برای رفع بسیاری از نیاز های ایگوانا به خوبی طراحی شده اند اما بیش تر اوقات خوب نیستند. در واقع بیش تر چیز هایی که شما در فروشگاه حیوان خانگی محله خود پیدا خواهید کرد برای ایگوانای شما خیلی کوچک هستند. مطمئن شوید که تا زمانی که آنها به رشد کامل و اندازه بالغ خود برسند زیستگاه شما مناسب است.
تعدادی کاربر آنلاین در مکان های بزرگ وجود دارد که می توانند در طراحی زیستگاه مخصوص ایگوانای شما به شما کمک کنند. خرید یک زیستگاه به این روش ایده ی بدی نیست در صورتی که این کار با درک درستی برای طرف مقابل از آن چه که شما برای حیوان خانگی خود نیاز دارید همراه باشد. سایز ایگوانای خود را فراموش نکنید!
........... .............. ................. .............. ............... ............... .............
   
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
1 کاربر به دلیل این ارسال از kazem aqua سپاسگزاری کرده است.
aquafun
موضوع بسته شده 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال و جواب در مورد، تراریوم kazem aqua 4 1,225 12-07-2014 02:10 AM
آخرین ارسال: kazem aqua
  تراریوم سمندرها kazem aqua 0 1,038 22-06-2014 03:48 PM
آخرین ارسال: kazem aqua
  تراریوم لاکپشت kazem aqua 0 2,457 22-06-2014 03:31 PM
آخرین ارسال: kazem aqua
  تراریوم چیست kazem aqua 0 589 22-06-2014 03:22 PM
آخرین ارسال: kazem aqua

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان