موضوع بسته شده 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پ هاش ph آکواریوم آب شیرین

23-06-2014, 12:42 PM (آخرین ویرایش در 23-06-2014 01:47 PM توسط miladbot.)
ارسال: #1
پ هاش ph آکواریوم آب شیرین
ph از دو کلمه POWER و HIDROGENE استخراج شده و بیانگر قدرت یونی هیدروژن در آب می باشد . به عبارت دیگر مقدار اسیدی یا قلیایی بودن آب را PH میگویند که بین صفر و 14 می باشد . حد وسط این مقدار 7 است که در این مقدار آب خنثی است یعنی نه اسیدی است و نه قلیایی .
هر چه از 7 به سمت صفر برود PH کاهش یافته و آب اسیدی می شود و هر چه از 7 به سمت 14 برود PH افزایش یافته و آب قلیایی می شود . آب قلیایی آمونیم را به آمونیاک سمی تبدیل می کند و آب اسیدی نیز موجب پاره شدن مویرگهای آبزیان می شود .
آب از مولکولهای هیدروژن و اکسیژن H2O تشکیل شده . در حالت عادی آب خنثی است (7 = PH ) این حالت متاثر از مقدار مساوی یونهای هیدروژن H + و یونهای هیدروکسید OH _ ، مواد شیمیایی و مواد معدنی محلول در آب می باشد . با افزایش مقدار یون هیدروژن H + آب اسیدی می شود یعنی PH آب کاهش می یابد . افزایش مقدار یونهای هیدروکسید OH _ آب را قلیایی کرده و به عبارتی PH آب بالا میرود .
استاندارد PH برای ماهیان مختلف متفاوت بوده و بین مقدار 6 و 8 می باشد . معمولا ماهی های آب شور در آب قلیایی (8.0 و بالاتر) و ماهی های آب شیرین بسته به نوع ماهی در محدوده پائینتر از آن (بین 5.5 و 7.5) مقاوم و پایدار می باشند . بخاطر داشته باشید که PH ثابت و ایستا نیست و همواره در حال تغییر است ، در واقع در روز حداقل یکبار این اتفاق می افتد . معمولا PH در شب با کاهش و در روز با افزایش مواجه میشود . اگر ماهی جدیدی به آکواریوم اضافه شود و یا ماهی از آکواریوم کم شود و یا اینکه آب تازه و هر چیز دیگری که از آکواریوم کم شود و یا به آن اضافه شود PH آب تغییر میکند
تغییرات ناگهانی PH برای ماهیان بسیار مضر بوده و حتی میتواند موجب مرگ آنها شود . همانطور که PH افزایش می یابد مواد شیمیایی مانند آمونیاک تولید شده و سمیت آب را افزایش میدهد . لذا PH جزو اساسی ترین پارامترهای یک آکواریوم محسوب میشود . تغییرات PH در آکواریوم های تازه تاسیس و آکواریوم هایی با ماهیان بیمار شدیدتر است .
اگر شما در فکر راه اندازی یک آکواریوم جدید هستید بایستی PH آب آکواریوم را مطابق ماهیان مورد علاقه تان تنظیم کنید . برخی از ماهیان مانند انواع سیچلاید در محدوده بسیار باریک PH زندگی میکنند .
اگر قصد دارید ماهیان خود را به یک آکواریوم دیگر انتقال دهید مهم است که سطح PH آکواریوم جدید با سطح PH آکواریوم قبلی مطابقت داشته باشد . زیرا تغییر ناگهانی PH موجب تلفات ماهی ها می شود . لذا هنگامی که از فروشگاه ماهی جدیدی خریداری کردید با صبر و حوصله نسبت به انتقالش به آکواریوم اقدام کنید و کم کم از آب آکواریوم خود به آب ظرفی که ماهی جدید در آن است اضافه کنید تا ماهی جدید خود را با پ هاش آب آکواریوم شما به مرور عادت دهد.

همچنین تعویض میزان زیادی از آب آکواریوم به تغییر ناگهانی پ هاش می انجامد و به همین دلیل حتی المقدور در حالت عادی نباید بیش از 30 درصد از آب آکواریوم را تعویض کرد مگر در موارد خاص درمان با دارو یا مبارزه با جلبک ها و ...

ماهیانی مانند تترا نئون با کوچکترین تغییر در میزان PH دچار شوک شده و از بین میروند .

[attachment=385][attachment=386][attachment=387]

برکرفته شده از سایتaqua-quest.ir
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
5 کاربر به دلیل این ارسال از hossein856 سپاسگزاری کرده اند.
aquafun, cna mianaji, md.razeghy, miladbot, محسن رفیعی
موضوع بسته شده 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Thumbs Up سوالات پیرامون سختی آب آکواریوم آب شیرین aquafun 6 1,680 26-06-2014 07:52 PM
آخرین ارسال: cna mianaji
  سوالات پیرامون پ هاش ph آکواریوم آب شیرین hossein856 9 1,849 26-06-2014 07:11 PM
آخرین ارسال: محسن رفیعی
  علت زرد شدن یا کدر شدن آب آکواریوم aquafun 0 22,513 21-06-2014 10:29 AM
آخرین ارسال: aquafun
Information سیفون و تعویض آب آکواریوم aquafun 1 3,512 15-06-2014 10:46 AM
آخرین ارسال: aquafun

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان